in

Samsung je prestigao Apple i ponovno zauzeo vodeće mjesto na globalnom tržištu pametnih telefona

U prvom kvartalu ove godine na tržištu pametnih telefona zabilježen je pad od čak 12 posto u odnosu isto razdoblje godinu dana ranije te je ovo peti kvartal zaredom da je tržište u minusu. S obzirom na to da su prošlu godinu obilježile energetska kriza, nestabilnost tržišta, velika inflacija, kao i brojni otkazi, takva situacija nije iznenađujuća.

Također, dok su ranije korisnici nove modele kupovali svake dvije godine, u posljednje vrijeme situacija se promijenila. Nove generacije ne donose neka revolucionarna poboljšanja, već samo klasične nadogradnje tako da korisnici sada nove telefone kupuju nakon dužeg vremena, 3 ili čak 4 godine.

Podatke o stanju na tržištu u prva tri mjeseca ove godine objavili su iz analitičke kompanije Canalys u kojoj, unatoč lošim brojkama posljednjih kvartala, vjeruju da dolazi bolje razdoblje, odnosno stabilizacija i oporavak tržišta na krilima očekivanog poboljšanja gospodarske situacija, ali i rasta potražnje za 5G uređajima i telefonima sa savitljivim ekranima.

Što se tiče trendova na tržištu, ovaj je kvartal ponovno donio promjenu na vodećem mjestu. Nakon što je Apple u posljednjem kvartalu prošle godine zauzeo vodeće mjesto na globalnom tržištu pametnih telefona, Samsung je ponovno preuzeo prvu poziciju na tržištu na kojem dominira proteklih godina.

Južnokorejska kompanija u prva tri mjeseca ove godine zauzela je 22 posto tržišta, dok je udio Applea 21 posto, a zanimljivo je što je u odnosu na isto razdoblje prošle godine Samsung zabilježio pad od 2 posto, a Apple rast od tri posto, što u Canalysu pripisuju velikoj potražnji za iPhoneom 14 Pro.

Nakon južnokorejske i američke kompanije, slijede tri kineske tvrtke – Xiaomi na trećem mjestu drži 11 posto tržišta, Oppo 10 posto tržišta, dok je na petom mjestu Vivo koji je zauzeo 8 posto globalnog tržišta pametnih telefona.

U Canalysu kažu kako se brendovi prilagođavaju situaciji i trendovima te poduzimaju potrebne mjere poput smanjenja postojećih zaliha te smanjuju proizvodnju kako bi ponuda ponovno odgovarala potražnji.