Naučnici otkrili što bi mogao biti uzrok tajanstvenih praznina na Suncu

Novo istraživanje

Naučnici su napokon došli do objašnjenja za neobične ‘prste’ koji izbijaju iz Sunca.

To bi moglo nam pomoći u boljem razumijevanju aktivnosti matične nam zvijezde, ali i u izradi prognoza za solarne vremenske (ne)prilike, koje mogu imati prilično nezgodne posljedice po uređaje i infrastrukturu na Zemlji, piše Independent.

Prije nešto više od 20 godina istraživači su opisali tajanstvena kretanja uz solarne izboje, koja su izgledala kao ‘mračne praznine koje se kreću prema dolje’. Nisu u to vrijeme bili uspjeli ponuditi dobro objašnjenje za taj neobičan fenomen.

Solarni izboji obično su vidljivi kao svjetla energija koja eruptira iz Sunca. Ali, spomenute praznine naizgled se kreću prema dolje, kao da se vraćaju nazad u zvijezdu. Dugo se pretpostavljalo kako ova pojavnost ima veze s procesom magnetske rekonekcije, do kojeg dolazi kad se magnetno polje slomi, ispusti visokoenergetsku radijaciju i potom ponovno oformi. To je kao kad rastegnete gumenu vrpcu i potom ju prerežete na pola. Prerezani dijelovi će se vratiti nazad nakon što to učinite. No, modeli pokazuju kako se praznine ne vraćaju brzo već sporije nego što bi se očekivalo. Pritom se događa još nešto, čini se.

Tokom novog istraživanja naučnici su koristili snimke Sunca kako bi izmjerili promjene u njegovoj atmosferi. Potom su izradili 3D simulacije izboja i usporedili ih sa snimkama.

Otkrili su kako većina praznina nije posljedica magnetske rekonekcije već nastaju nezavisno od njih, kad tekućine različitih gustoća dođu u interakciju jedna s drugom. Pretpostavlja se kako je riječ o izostanku plazme.

Istraživanje je opisano u članku The Origin of Underdense Plasma Downflows Associated with Magnetic Reconnection in Solar Flares, objavljenom u časopisu Nature Astronomy.