in

Budućnost gaminga izgleda uzbudljivo – umjetna inteligencija napokon postaje nepredvidiva

Nagli razvoj umjetne inteligencije donosi velike prilike, ali i opasnosti u industriji igara. Što se prilika tiče, već su u razvoju alati i platforme koji će nam u bližoj budućnosti donijeti potpuno novu razinu interakcije u igrama. I sigurno ste to obećanje za budućnost čuli već stotinu puta, ali imamo demonstraciju koja potvrđuje da ta razina interakcije nije daleko od nas.

YouTuber 2kliksphilip testirao je demo za alat zvan Inworld koji pomoću jezičnih modula umjetne inteligencije stvara likove sposobne za vođenje prirodnog (i manje prirodnog) razgovora. Alatom se generiraju uloge likova, a onda umjetna inteligencija s jezičnim modulom “glumi” te likove. Način komuniciranja je takav da AI prepoznaje što ste mu rekli svojim govorom, a zatim stvara odgovor u obliku teksta te ga pretvara u govor.

Nije to na prvu ništa neviđeno, ali je impresivan način na koji se AI likovi improvizirano snalaze na ludosti koje igraču padnu na pamet. Istražujući granice AI likova YouTuber je tako naišao na zanimljivu spoznaju da AI likovi s Inworld alatom nisu samo tu da izvršavaju naredbe igrača. Primjerice, mogu izgovoriti neko suludo ime ili iznijeti svoje stavove o mačkama, ali ne može ih se natjerati na to.

Tu do izražaja dolazi Inworld koji umjetnoj inteligenciji određuje ulogu i karakter za lika. Razlika naspram standardne prakse u igrama je ta što lik nema unaprijed napisane linije teksta koje će odglumiti – sve to u stvarnom vremenu generira umjetna inteligencija po smjernicama same uloge.

Pomalo zastrašujuća, ali svakako uzbudljiva stvar je što je AI likovima ostavljen prostor za samostalno tumačenje igračevih riječi čak i kroz konotacije. Ovo može otići u skroz čudnu razinu nepredvidivosti: YouTuber je jednog AI lika gnjavio da mu otkrije sviđa li mu se on kao osoba, nakon čega je umjetna inteligencija protumačila kao da joj igrač između redaka nudi brak.

Cijela stvar je podjednako bizarna koliko i interesantna, ali definitivno predstavlja velik potencijal za povratak nekad popularnih žanrova igara. Primjerice, detektivske igre uz pomoć ovakvih likova mogle bi dobiti skroz drugačiju dimenziju uz rijetko viđenu nepredvidivost u ponašanju likova. Ako Rockstar ne napravi LA Noire 2 na ovu shemu… bit će to jedna od većih tragedija čovječanstva.