Instagram je nedavno počeo da testira novu funkciju pod nazivom “Ad Breaks”. Da li biste željeli da vidite reklamu koju ne možete da preskočite prije nego što pogledate fotografije svojih prijatelja?
Ove reklame koje ne mogu da se preskoče i prekidaju korisničko iskustvo, zahtjevajući od korisnika da pogledaju reklamu najmanje 3-5 sekundi prije nego što mogu da nastave sa pregledanjem svog feeda.
Meta, kompanija koja stoji iza Facebooka i Instagrama, oduvijek se oslanjala na reklame kako bi održala poslovanje. Znate one personalizovane reklame koje tačno znaju šta vas zanima? To je Metin glavni adut. Međutim, u posljednje vrijeme suočava se sa nekim izazovima, poput strožih pravila o privatnosti i porasta popularnosti TikToka. Zbog toga isprobava različite stvari kako bi zaradila više novca, kao što su kupovine u aplikaciji, pretplate, a sada i ove reklame koje ne mogu da se preskoče.
Instagram je oduvijek bio prilično dobar u uklapanju reklama u naš feed. Svi smo navikli na sponzorisane objave koje gotovo izgledaju kao regularan sadržaj. One su poput “mekih reklama”, pokušavajući da nas zadrže angažovanim bez previše agresivnosti. Ali ove “Ad Breaks” reklame su drugačije. One su poput malog tapkanja po ramenu, podsjećajući nas da je Instagram, na kraju krajeva, biznis.
Meta nije zvanično obavijestila korisnike o uvođenju “ad breaks” reklama, što je dovelo do konfuzije i frustracije među korisnicima. Reddit i X (nekadašnji Twitter) postali su mjesta žustre diskusije, sa korisnicima koji izražavaju nezadovoljstvo i dijele svoja iskustva.
Jedan korisnik na Redditu, u/sus_pineapple_appt, izrazio je nezadovoljstvo, rekavši: “Mislio sam da ludim već dva dana jer mi se ovo dešava i zbogom IG. Nemam potrebu za tim.” Drugi korisnik, u/the-s-is-for-sucks, kritikovao je ovu funkciju kao “užasnu poslovnu odluku” koja bi mogla da odbije korisnike.
Slično tome, u/HTM je ukazao na negativan uticaj na tok i angažovanje korisnika. “Meta ima vrhunske dizajnere korisničkog iskustva, zar nisu uradili nikakvo istraživanje prije nego što su ovo uveli? Potpuno ometa korisnički tok. Dodavanje ovakvih prepreka je vjerovatno najgori način za povećanje angažmana na reklamama.”
Korisnici na Twitteru su podjednako nezadovoljni. Rob Moses (@RobMoses) izrazio je namjeru da pređe na TikTok zbog ovih reklama, dok yy (@ithastobeyeye) žali zbog prisilnog čekanja na reklame, sugerišući da bi to moglo smanjiti vrijeme provedeno na platformi.
Trenutno se funkcija “Ad Breaks” čini ograničenom na malu grupu korisnika, što sugeriše da Meta sprovodi A/B testiranje kako bi procijenila reakciju korisnika i mjerila uticaj funkcije na prihod od reklama. Vidjećemo da li će kompanija uvesti “Ad Breaks” za sve korisnike ili će modifikovati funkciju na osnovu povratnih informacija, prenosi “PCpress“.