U nečemu što je postalo igra mačke i miša između YouTubea i programera za blokiranje oglasa, čini se da Google izvodi svoj najhrabriji napad dosad. Nova politika sadržana u platformi proširenja Manifest V3 mogla bi zauvijek uništiti blokatore oglasa na YouTubeu, barem na Chromeu.
Kako bi odvratio korisnike od korištenja programa za blokiranje oglasa na YouTubeu, Google je započeo pauziranjem videozapisa pomoću znaka za isključivanje blokiranja oglasa. Zatim je dodao namjernu odgodu pri učitavanju videozapisa ako je otkriven bloker. Bilo je donekle učinkovito jer su programeri prijavili nagli porast deinstaliranja. Sada Google vodi svoj rat izravno protiv onih koji dizajniraju proširenja za Chrome.
Googleova platforma proširenja Manifest V2 omogućuje programerima da vrlo brzo ažuriraju svoja proširenja. Međutim, kada Manifest V3 postane obavezan u lipnju 2024., bit će novih ograničenja koja bi mogla drastično usporiti stopu kojom programeri mogu ažurirati proširenja.
Buduća ažuriranja proširenja moraju proći potpuni postupak pregleda prije odobrenja i slanja korisnicima. Programi za blokiranje oglasa oslanjaju se na brza ažuriranja kako bi spriječili ažuriranja YouTubeovog sustava isporuke oglasa. Novi postupak pregleda trebao bi usporiti uvođenje ažuriranja, dajući YouTubeu vremena da prilagodi svoje algoritme kako bi pokušaje blokiranja oglasa učinio manje učinkovitima.
Engadget je nedavno intervjuirao programere za neka od najpopularnijih Chromeovih proširenja za blokiranje oglasa. Krzysztof Modras, direktor inženjeringa za proširenje Ghostery , izjavio je da Google “prilagođava svoje metode češće nego ikad prije.” Zbog učestalosti promjena u YouTubeovom sustavu isporuke oglasa, programeri moraju mijenjati dijelove softvera barem jednom dnevno, ponekad i češće.
U FAQ- u , developeri još jednog popularnog proširenja za blokiranje oglasa, uBlock Origina , govorili su o ratu YouTubea protiv blokatora oglasa. Izjava glasi: “YouTube redovito mijenja svoje skripte za otkrivanje, što znači da ponekad možete naići na njihovu poruku. To bi se trebalo dogoditi samo u kratkim vremenskim razdobljima nakon što promijene skripte i prije nego što ažuriramo naše filtere.”
Korisnici koji koriste programe za blokiranje oglasa za svakodnevne YouTube sesije mogli bi se naći u teškoj situaciji kada Manifest V3 krene s radom sljedeće godine. Oni koji traže “sigurno utočište” za blokiranje oglasa možda će morati potražiti druge preglednike. Mozilla je osigurala korisnicima da Firefox neće zahtijevati Manifest V3. Međutim, Google vjeruje da će mnogi korisnici ili podnijeti oglase ili umjesto toga plaćati 13,99 dolara mjesečne naknade za YouTube Premium.