U susret sve većim evropskim regulativama o zaštiti korisničkih podataka, kompanija Meta će ponuditi pretplatnički servis bez reklama za korisnike u Evropi. Cijena pretplate varira u zavisnosti od platforme
Kompanija Meta je najavila novu opciju pretplate koja omogućava korisnicima u Evropi pristup Facebooku i Instagramu bez reklama.
Pretplatnički servis će biti dostupan od novembra, po cijeni od 9,99 evra mjesečno za pristup putem weba i 12,99 evra mjesečno za pristup na Android i iOS uređajima. Ova opcija će biti dostupna svima u Evropskoj uniji, Evropskom ekonomskom prostoru i Švajcarskoj.
Kao razlog za ovakvu odluku, kompanija je istakla sve rigoroznije regulative u Evropi koje se tiču prikupljanja i korišćenja korisničkih podataka. U blogu objavljenom u ponedjeljak, Meta je citirala odluku Suda pravde Evropske unije iz jula, koja predlaže da kompanije treba da razmotre opcije alternativnih servisa “ako je to potrebno, za odgovarajuću nadoknadu”.
Meta je takođe najavila da će i dalje pružati usluge podržane reklamama na ovim tržištima bez dodatnih troškova za korisnike koji ne žele da se pretplate na novi servis.
Ovaj potez je još jedan u nizu prilagođavanja velikih tehnoloških kompanija evropskim zakonima o zaštiti podataka i privatnosti. Iako su mnogi korisnici već izražavali interesovanje za verzije društvenih mreža bez reklama, ostaje da se vidi kako će se ovaj model pretplate uklopiti u širu strategiju kompanije i da li će uticati na druge tržišne segmente.