in

Google će dijeliti vašu povijest pretraživanja sa kompanijama za oglašavanje!

Ako ste nedavno primili skočni prozor u kojem se spominju ciljani oglasi kada ste otvorili Google Chrome i kliknuli gumb “Razumijem”, uključili ste se u novu postavku koja dijeli vašu povijest pregledavanja s oglašivačima za isporuku ciljanih oglasa. Srećom, deaktivacija ove značajke u izborniku postavki relativno je jednostavna.

Google postupno uvodi novu metodu za isporuku ciljanih oglasa u Chromeu koja ima za cilj zaobići kontroverze oko kolačića korištenjem povijesti pregledavanja umjesto njih. Ova strategija može izazvati zabrinutost, a ne poboljšati situaciju, ali važno je napomenuti da je i dalje neobvezna.

Tvrtka je obavijestila korisnike o ovoj promjeni putem skočnog prozora u verziji Chromea 115 i novijim, koji uključuje opcije za odbacivanje poruke i uključivanje ili odlazak na izbornik postavki za deaktivaciju. Za one koji su prvobitno omogućili značajku i žele je onemogućiti, to mogu učiniti tako da odu u Postavke > Privatnost i sigurnost > Privatnost oglasa > Teme oglasa. Nadalje, korisnici koji odaberu da ova postavka ostane uključena također mogu blokirati određene teme za koje ne žele da oglašivači pristupaju.

Chromeov novi sustav ciljanja oglasa dio je njegovog nedavno predstavljenog TopicsAPI-ja, koji oglašivačima omogućuje pristup povijesti pregledavanja korisnika umjesto da se oslanjaju na kolačiće trećih strana s web stranica. Google se neko vrijeme planira odmaknuti od kolačića jer oni imaju potencijal omogućiti oglašivačima i drugim vanjskim grupama da identificiraju i prate korisnike.

Još jedan izvor kontroverzi u vezi s Chromeom i oglašavanjem su Googleovi planovi da konačno ukine proširenja za blokiranje oglasa za preglednik s prijelazom na Manifest V3. Tvrtka je morala odgoditi ovaj prijelaz, obećavši da će podržavati blokatore oglasa barem do kraja 2023. Međutim, organizacije poput FBI-a preporučuju korištenje blokatora oglasa za sprječavanje prijevara i kibernetičkih napada temeljenih na oglasima.