in

Chrome i dalje dominira među internet pretraživačima

Statcounter je objavio najnovije izvještaj, otkrivajući informacije o internetskim pretraživačima na različitim platformama i operativnim sistemima. Ukupna slika nije se promijenila – Google Chrome ostaje broj jedan, dok Edge, Safari i Firefox nastavljaju borbu za drugo mjesto.

Vrijedi napomenuti da Statcounterovi nalazi nisu 100 posto tačni, stoga ovakve izvještaje treba uzimati s razumnom rezervom. Ali, podosta su relevantni i daju podosta jasnu sliku o situaciji.

Dakle, prema Statcounteru, Chrome trenutno drži 66,16 posto tržišnog udjela. U decembru 2022. Googleov preglednik izgubio je samo 0,02 posto na godišnjoj razini. Microsoftov Edge je drugi najpopularniji desktop pretraživač s puno skromnijih 10,99 posto i padom od 0,18 posto, što izaziva zabrinutost jer su u Microsoftu predviđali rast s prelaskom sve više korisnika na Windows 11.

Safari je jedini neplatformski pretraživač u izvještaju, a njegova ekskluzivnost za macOS otežava Appleu nadmašivanje trenutnog tržišnog udjela od 8,98 posto i padom od 0,61 posto na godišnjoj razini. Firefox je četvrti sa 7,22 posto i jedini bilježi rast – 0,12 posto. Opera je peta s 3,29 posto i padom od 0,3 posto.

Ukratko, cjelokupna slika nije se puno promijenila za najjače igrače i prognoza za 2023. to otkriva. Chrome je stabilan na svojih 65 do 70 posto udjela s povremenim porastima i padovima, a isto vrijedi i za Safari s oko devet posto tržišnog udjela. Firefox je pak doživio značajan pad korisnika s oko deset posto početkom 2020. na aktualnih 7,22 posto.

Edge pokazuje da je narušavanje tržišta pretraživača za računare strahovito težak zadatak čak i za Microsoft, koji s više od milijardu aktivnih Windows uređaja bilježi podosta slab udio. Iako nastavlja rasti, njegov godišnji rast manji je od dva posto.

Teško je natjerati korisnike da prijeđu s Chromea na Edge, što objašnjava zašto Microsoft ponekad pribjegava praksi nametanja svog browsera koristeći sve vrste dosadnih metoda. Što je najčešće kontraproduktivno pa nije jasno zašto se u ovo moderno doba uopće u kompaniji odlučuju za to.