Naučnici otkrili lutajuću planetu u našoj galaksiji

Astronomi su u našoj galaksiji pronašli neobičnog “stanovnika” – lutajuću planetu, nešto manju od Zemlje, koja nije povezana ni s jednim suncem.

Naučnici koji proučavaju Mliječnu stazu ističu kako postoji mogućnost da takvih, lutajućih ili slobodnih planeta, zapravo ima mnogo, ali ih dosad nisu uspjeli zabilježiti. Kako bi uhvatili tu planetu, naučnici su iskoristili fenomen poznat kao “gravitacijska mikroleća” pomoću kojeg su uhvatili lom svjetlosti udaljene zvijezde koji je uzrokovao planetu.

Šanse da uhvatimo gravitacijsku mikroleću izuzetno su male jer tri predmeta – izvor, leća i posmatrač moraju biti gotovo savršeno poravnatiobjasnio je glavni autor studije Przemek Mroz s kalifornijskog Instituta tehnologije. Kako je objasnio, gravitacijska mikroleća moguća je samo kad teleskop leži u gotovo savršenoj ravnini s promatranim objektom i zvijezdom koja je izvor svjetlosti.

Naučnici vjeruju da slobodne planete nastaju u rotirajućim diskovima gustog plina i prašine koji se nalaze oko zvijezda te su izbačeni iz originalnog planetarnog sistema nakon gravitacijske interakcije s drugim svemirskim tijelima.

Proučavanje takvih neobičnih objekata moglo bi omogućiti astronomima da bolje upoznaju Sunčev sistem i njegovu turbulentnu prošlost.