in

TUGYTUGY

Sve što trebate znati o influenserima

U današnjoj svakodnevnici je nemoguće izbjeći riječ influenser

Influensera je sve više i sve su popularniji. U ovom tekstu saznajte ko su influenseri i šta sve trebate znati o njima.

U današnjoj svakodnevnici je nemoguće izbjeći riječ influenser. U ne tako dalekoj prošlosti ljudi su se smijali onima koji hodaju po gradu i pričaju u kameru, fotografišu hranu, ne idu na kafu bez objavljivanja gdje se nalaze i onima s mnogim drugim još uvijek nepojmljivim osobinama. Nekad su to bile isključivo poznate ličnosti poput sportista, glumaca, i pjevača. Međutim, društvene mreže su preoblikovale toliko aspekata naših života pa se i tržište takozvanih influensera okrenulo za 180 stepeni.

Kako dijelimo influensere?

Dijelimo ih na mikro, mid i makro influensere. Neki od njih su youtuberi, dok neki svoju karijeru grade na Instagramu, Twitchu, Snapchatu, Twitteru, TikToku i ostalim platformama koje također iz dana u dan neprestano rastu. Iako je svaki influenser “negdje” započeo graditi svoju karijeru (najčešće su to YouTube, Instagram i Twitch), većina ih se nalazi na više platformi istovremeno i tako doseže veći broj ljudi.

Influensere možemo podijeliti na: svjesne influensere i nesvjesne influensere.

Kako su influenseri promijenili marketing?

Nekad su se proizvodi i usluge reklamirali isključivo klasičnim reklamama i reklamnim kampanjama. To je dovelo do činjenice da su ljudi već navikli na tu vrstu reklama i prestali “kupovati sve što vide”. Internet nam omogućuje pregledanje recenzija, raznih fotografija i videa proizvoda prije nego što ih kupimo. Tu na snagu stupaju influenseri. Oni su ti koji nam predstavljaju proizvode. Neki od njih su u plaćenom partnerstvu s firmama, dok ih drugi samo recenziraju i ako misle da je proizvod dobar preporučuju ga pratiocima. Još jedan od razloga zašto brendovi vole influensere je taj da influenseri stvaraju trendove.

Prednost reklamiranja preko influensera je ta da su se ljudi navikli na klasične reklame. One djeluju korporativno i beživotno dok kod influensera postoji povezanost. Naime, veća je šansa da ćete posjetiti neko mjesto ili kupiti neki proizvod ako vam ga prijatelj preporuči. Tu dolazimo do posebnosti influensera.

Podjela influensera po broju pratioca:

mikro influenser – između 5.000 i 100.000 pratioca

mid level influenser – između 100.000 i 1.000.000 pratioca

makro influenser – više od 1.000.000 pratioca

Ako je influenser ultra popularan poput nekog glumca, pjevača ili sportiste i ima minimalno milion pratioca, tada se radi o makro influenseru. Ako je broj pratioca pojedinog influensera između 100.000 i milion pratioca, riječ je o mid level influenseru, dok kod broja pratioca između 5.000 i 100.000 govorimo o mikro influenseru.

Kada će završiti era influensera?

Kratak odgovor bi bio nikad, ali kako bismo vam pojasnili na šta mislimo, moramo se osvrnuti na ključne činjenice. Influenser marketing je u posljednjih nekoliko godina strahovito porastao. Sudeći po studiji koju je provela Linqia, 39% marketinških kompanija namjerava povećati budžet namijenjen influens marketingu. Ista je studija također pokazala da će u 2019. godini većina velikih marketinških kompanija trošiti između 25.000 i 100.000 dolara na influens marketing.

Međutim, pokušajmo razmisliti i pogledati u budućnost. Na nas su do sada utjecale reklame, plakati, glumci, pjevači, sportisti, ljudi kojima se divimo i oni s kojima provodimo svakodnevnicu. Sama riječ influenser prevedena na naš jezik može se protumačiti kao “utjecajna osoba” i time dolazimo do zaključka.