Prema podacima nedavno provedenog istraživanja, postoje dvije vrste ljudi koje preferiraju luksuzne automobile. Do tog zaključka je došao Jan-Erik Lonnqvist, profesor društvene psihologije sa Univerziteta u Helsinkiju. Ideju za ovu studiju dobio je posmatrajući antisocijalno ponašanje u saobraćaju.
Kako saznaje Lönnqvist, bahate osobe voze skupocjene aute.
- Primijetio sam da na crveno svjetlo ne staju najčešće vozači brzih njemačkih auta. Oni se, također, ne zaustavljaju pješacima i, općenito gledano, nemarni su u saobraćaju – tvrdi on.
Njegov tim stručnjaka je ispitao skoro 1.900 vozača, od toga kakvi auti im najbolje odgovaraju i kakav je njihov materijalni status, do karakternih osobina i drugih društvenih odlika.
Sudeći prema ovoj studiji, muškarci koji su egoisti, tvrdoglavi, bezosjećajni, skloni raspravljanju i teški za dogovor su u najvećem broju slučajeva vozili skupocjene automobile marki Audi, BMW i Mercedes.
- Ove karakterne osobine objašnjavaju potrebu za skupocjenim stvarima, a također ukazuju i na razloge zbog kojih su ovakvi pojedinci skloni kršiti pravila u prometu – kaže Lonnqvist.
Dakle, prema zaključku ankete, osobe koje otežano stupaju u komunikaciju i imaju poteškoće pri saradnji s drugima sklonije su kupovini veoma skupih automobila..
- Riječ je o osobama koje sebe smatraju nadmoćnijima pa to moraju pokazati i drugima – tvrdi Lonnqvistov tim.
Veza između antisocijalnog ponašanja i ljubavi prema luksuznim vozilima koju su oni zapazili prisutna je isključivo kod muškarca, ne i žena.
Osim bahatih pojedinaca, istraživanje je otkrilo još jednu vrstu ljudi sa sličnim sklonostima. Kako se pokazalo, osobe oba spola koje su savjesne, ambiciozne, pouzdane, dobro organizirane i vrijedne poštovanja također vole skupocjene aute.
- U ovom slučaju riječ je o važnosti koju ovi pojedinci pridaju kvaliteti. Vozeći aute koji su pouzdani, oni šalju poruku da su i sami takvi – smatra Lonnqvist, ističući da je već uočljiv prestiž koji se pridaje vožnji električnih automobila, dok terenci zbog svojih ispušnih plinova više nisu toliko primamljivi.