Kontroverza u video igrama, odnosno u njihovim pričama, je ono što privlači veliki auditorijum, ali sami developeri ponekada toliko pretjeraju da na kraju svoj rad moraju u potpunosti uništiti.
Sa takvim problemom su se susreli developeri iz studija Hangar 13, tokom rada na Mafia 3.
Kada prvi put pokrenemo ovu igru, dočeka nas intro u vidu dokumentaraca koji malo govori retrospektivno o Linkolnu, protagonisti, i koji nas uvodi u priču. Međutim, on nije od početka bio u planu, već je razvojni tim kreirao intro, koji je odrađen u cold-open stilu, što znači da je igrače direktno uvodio u samu priču.
On je bio toliko kontroverzan da su ga morali odbaciti, ali i u potpunosti uništiti kako ne bi dospio do očiju javnosti. “Pri samom kraju rada na igri smo se vratili i dodali smo prolog koji je bio izuzetno nasilan i pokazuje Linkolna i njegove prijatelje kako upadaju u zamku mafije, gdje se protagonista na veoma nasilan način bori kako bi pobjegao”, izjavio je producent igre Hejden Blekmen za Eurogamer.
Ovaj prolog je osim te scene imao i jednu u kojoj ubija policajca kako bi pobjegao iz Vijetnama i još drugih elemenata koji su “izuzetno osjetljiva tematika”, što bi bilo dosta šokantno za gejming scenu kada bi se pojavilo.
Producent je u razgovoru dalje otkrio da mu je bilo žao što mu je rad propao ali i da je ipak izuzetno ponosan na to kako je Mafia III na kraju izašla na scenu.