in

LOLLOL

Istraživanje otkrilo koje tehnološke kompanije najviše znaju o vama

Istraživači iz analitičarske kuće Clario zapitali su se znaju li korisnici koje sve podatke daju na korištenje tehnološkim kompanijama, društvenim mrežama, online trgovinama, mobilnim aplikacijama i drugim servisima, kada se slože s njihovim uvjetima korištenja.

Sve tehnološke kompanije obrađuju određene privatne podatke, no ne čine to svi u jednakoj mjeri niti te podatke koriste u iste svrhe, pa je stoga vrlo korisno pogledati rezultate istraživanja koje su nedavno ovi analitičari objavili.

Veliki broj mobilnih aplikacija i web stranica na kojima posjetioci olako prihvataju sve uslove korištenja obrađuje podatke kao što su ime i prezime, datum rođenja i e-mail adresa, no neke društvene mreže iz svojih podataka izvlače i informacije kao što su preferencije glede sporta, hobija ili kućnih ljubimaca, podatke o tjelesnoj težini i visini, ili navike spavanja, kupovine i, naravno, lokasijske podatke.

Facebook je najaktivniji

Ako pogledamo tablicu rezultata, vidimo da su na prvom mjestu po broju različitih podataka o korisnicima koje prikupljaju i obrađuju Facebookove društvene mreže, Facebook i Instagram, a slijede ih aplikacije za traženje romantičnih partnera Tinder i Grindr, a potom Uber i fitness aplikacija Strava. Svi oni prikupljaju podatke o korisničkim hobijima, navikama, tipu uređaja koji koriste, zaposlenju, lokaciji, te prijateljima na društvenim mrežama.

 

Nakon prvih deset servisa koji najviše koriste podatke slijedi niz od njih još 30-ak koji, osim osnovnih podataka i kontakata, koriste i podatke o bankovnim računima, adresi, fiksnom i mobilnom broju telefona. Zanimljivo, Facebookov WhatsApp se našao tek na 48. mjestu liste jer od privatnih podataka koristi tek e-mail adresu, ime, broj telefona i tip uređaja kojim se korisnik služi. Najmanje privatnih podataka prema ovom istraživanju za svoj rad treba stranica za odrasle Pornhub, koja o svojim posjetiocima bilježi tek tip uređaja i podatke o privatnim interesima ljudi.

Raspon korištenja dostupnih podataka varira od preko 70%, koliku “glad” za podacima ima Facebook, pa sve do manje od 6% iskorištenih podataka za servise na dnu liste.