Posljednjih je godina Europska unija donijela niz zakona kako bi velike tehnološke tvrtke držala odgovornima za svoje poslovne prakse i prisilila ih na provedbu politika koje su prilagođenije potrošačima, poput zahtjeva za USB-C u iPhone uređajima. Zakon o digitalnim tržištima (DMA) jedan je od takvih propisa koji ima za cilj osigurati poštena i otvorena digitalna tržišta smanjenjem moći “gatekeepera” kao što su Alphabet (Google), Apple, Meta (Facebook), Microsoft, Amazon i ByteDance (TikTok) .
Budući da DMA treba stupiti na snagu u ožujku 2024., Google unosi niz promjena u neke od svojih najpopularnijih proizvoda, uključujući Pretraživanje i Android. Jedna od najznačajnijih promjena usmjerenih na potrošače je da će tvrtka dodati “namjenske jedinice” unutar svojih rezultata pretraživanja kad god stanovnici EU-a traže nešto za kupiti, prikazujući poveznice na usporedne stranice s cijelog weba. Nove stranice za pretraživanje također će sadržavati “prečace za upite” na vrhu kako bi pomogli ljudima da poboljšaju svoje pretraživanje.
Ako tražite hotele, Google će rezervirati poseban prostor u svojim rezultatima pretraživanja za usporedne stranice i ponuditi više pojedinosti za svaki pojedinačni rezultat, uključujući slike, ocjene zvjezdicama i još mnogo toga. Kako bi bio u skladu sa smjernicama DMA i implementirao ove promjene, Google će također morati ukloniti svoje vlastite usluge, poput Google letova, iz rezultata pretraživanja.
Google će također ponuditi stanovnicima Europe više opcija tražilice na Androidu, omogućujući im odabir zadane tražilice koja nije Google. Tvrtka će pružiti slične mogućnosti korisnicima Chromea na stolnim računalima, iPhoneima i iPadima.
Google će korisnicima iz EU-a prikazati dodatni banner za pristanak u rezultatima pretraživanja, pitajući ih može li nastaviti dijeliti podatke u svojim aplikacijama i uslugama kako bi pomogao u prilagođavanju sadržaja i posluživanju personaliziranih oglasa. Tvrtka upozorava da ako korisnik odustane od povezanih usluga, neke značajke mogu biti ograničene ili nedostupne. Međutim, Google nije pojasnio koje će značajke prestati raditi i koje će usluge biti ograničene ako korisnik odustane od dijeljenja podataka.
Konačno, Google predstavlja API za prijenos podataka za programere kako bi im pomogao u prijenosu podataka u aplikaciju ili uslugu treće strane. Tvrtka već pruža korisnicima mogućnost preuzimanja ili prijenosa kopije svojih podataka iz većine svojih aplikacija, tako da će nova značajka proširiti i opseg usluga prenosivosti podataka.