Gugl, Fejsbuk i Amazon su brendovi čija se imena najčešće koriste u fišing napadima, a njihovi korisnici su najčešće meta krađe kredencijala tokom 2024. godine, pokazuju nedavna istraživanja.
Fišing napadi su vrsta internet prevare u kojima se potencijalne žrtve “pecaju” s ciljem krađe indentiteta ili podataka, a sajber kriminalci fokusiraju se u velikoj meri i na kredencijale i podatke drugih brendova, pri čemu se broj napada u ovoj godini povećao gotovo 1,5 puta u odnosu na prethodnu.
Među analiziranim brendovima, sajber kriminalci su najviše ciljali usluge kompanije Gugl u svojim pokušajima krađe korisničkih imena i lozinke, saopštila je kompanija Kaspersky.
Nakon Gugla, bilo je oko 3,7 miliona pokušaja krađe podataka korisnika Fejsbuka, dok je Amazon treći, sa približno tri miliona pokušaja
Kompanije Majkrosoft i DHL zauzele su četvrto i peto mesto sa 2,8 miliona i 2,6 miliona pokušaja.
Kompanije PayPal, Mastercard, Apple, Netflix i Instagram našle su se među 10 najčešće ciljanih brendova tokom 2024. godine.
Stručnjaci rast napada pripisuju povećanju prevarantskih aktivnosti, a ne smanjenju pažnje korisnika, jer, kako se dodaje, sajber kriminalci postaju sve agresivniji u potrazi za podacima i novcem korisnika.