in

Pada interes za Appleovim gadgetom budućnosti

Nakon što je Apple predstavio svoj gadget budućnosti, kako su neki nazvali Vision Pro, tehnološki analitičari i novinari komentirali su kako je sigurno da ovaj uređaj neće obarati prodajne rekorde te da potražnja za njim neće biti velika. Razlog je jasan – cijena. Naime, ko želi Vision Pro, mora za njega dati čak 3500 dolara.

Usprkos tome, u Appleu su se nadali kako među velikom vojskom njihovih fanova postoje mnogi koji imaju duboke džepove i želju kupovinom tog futurističkog gadgeta. Na početku je potražnja za Visionom Pro bila solidna i u skladu s očekivanjima (procjenjuje se kako tokom perioda prednarudžbi prodano između 160 i 180 hiljada komada) te smo nakon lansiranja na društvenim mrežama mogli vidjeti brojne videozapise osoba koje u svakodnevnom životu koriste ovaj gadget u javnosti.

Jedan ga je developer čak nosio na svom vjenčanju, što nije oduševilo mladenku a mrežom su se proširili videozapisi osoba koje nose Vision Pro dok su upravljali automobilom, dok se voze u javnom prijevozu, prelaze cestu i slično.

No nakon početnog interesa, čini se kako potražnja za ovim uređajem pada. To najbolje možemo vidjeti i po broju osoba koje rezerviraju 25-minutne demo prezentacije u Appleovim trgovinama i žele isprobati taj uređaj. Taj je broj drastično smanjen, a mnogi koji se naruče za demonstraciju na kraju se niti ne pojave u Apple Storeu, objavio je poznati stručnjak za ovu kompaniju Mark Gurman s Bloomberga. Dok se na početku u trgovinama prodavalo nekoliko komada dnevno, sada se toliko komada proda tokom cijele sedmice.

Slične informacije ima i još jedan poznati Appleov stručnjak Ming-Chi Kuo prema čijim je izvorima Apple smanjio očekivani broj isporuka uređaja s između 750-800 hiljada na između 400-450 hiljada.

Ono što bi trebalo biti još zabrinjavajuće za kompaniju, objasnio je Gurman, jest da mnogi koji su kupili Vision Pro, više ga skoro pa uopće ne koriste. Među njima je i sam Gurman koji ga je na početku koristio nekoliko puta dnevno, dok ga u posljednje vrijeme pali jednom do dva puta sedmično. Prema njemu, ali i pritužbama brojnih drugih vlasnika uređaja, on je glomazan i težak te trenutno ne postoji neka top aplikacija zbog koje bi se ljudi kupili ili svakodnevno koristili Vision Pro. Također, dio korisnika imao je problema s bolom u vratu i nelagodom zbog njegova korištenja, a Gurman je spomenuo i kompliciran proces namještanja tog uređaja da bi se samo pogledao jedan film.

Vision Pro trenutno je u prodaji samo u SAD, a do kraja godine trebao bi se pojaviti i na drugim tržištima, uključujući i kinesko. Ovo je Appleov prvi korak na tržištu proširene i virtualne stvarnost te kompanija već razvija nove uređaje, uključujući i jeftiniji model, kao i pametne naočale koje će imati podršku za proširenu stvarnost. Kako tehnologija bude napredovala, a cijene padale, očekuje se kako bi potražnja na ovom tržištu s vremenom mogla porasti, piše Yahoo Tech.