Tek svaka šesta aplikacija uspije da ostvari mesečni prihod od hiljadu američkih dolara. Za nove aplikacije, prosječni prihod je malo ispod 50 dolara.
Očekuje se da će programeri mobilnih aplikacija tokom sljedeće godine agresivnije forsirati pretplate.
Brojke koje je RevenueCat nedavno podijelio nakon istraživanja provedenog na više od 30 hiljada aplikacija pokazuju zašto je to tako. Većina aplikacija, naime, bori se da dostigne 1.000 američkih dolara mjesečnog prihoda.
RevenueCat je ispitivao aplikacije koristeći svoje SDK-ove za pretplatu unutar aplikacije. Nije navedeno koje su sve aplikacije bile predmet istraživanja, ali među njihovim klijentima su Reuters, Buffer, Goodnotes, PhotoRoom i Notion, a tvrde i da 90 posto aplikacija s platformom za pretplatu unutar aplikacije koristi RevenueCat.
Moguće je da njihovim izvještajem nije obuhvaćena većina od 100 najboljih aplikacija s pretplatom, piše Ars Technica.
Imajući to na umu, pogledajmo šta su otkrili.
Magičnih 1.000 dolara
Prema podacima RevenueCata, pretplata je donela 6,7 milijardi američkih dolara prihoda za više od 18 hiljada programera, od 290 miliona pretplatnika koji koriste prodavnice aplikacijama App Store i Google Play.
Oko 17 posto ispitanih aplikacija zarađuje najmanje 1.000 USD, dok je aplikacija s većim prihodima još manje.
S druge strane, kad aplikacije dostignu 1.000 dolara mjesečnog prihoda, veća je vjerovatnoća da će ostvariti 2.500 USD mjesečnog prihoda (59 posto ispitivanih aplikacija). Takođe, 60% aplikacija koje su dostigle 2.500 USD ostvarile su 5.000 USD mjesečnog prihoda.
Uočena je snažna neravnoteža u učešću prihoda među mobilnim pretplatničkim aplikacijama. Godinu dana nakon lansiranja, pet% najboljih aplikacija ostvaruje preko 200 puta veći prihod od onih u donjem kvartilu.
Za nove aplikacije, prosječni mjesečni prihod nakon jedne godine je malo ispod 50 USD.
Izazovi pretplate
Zato se očekuje da će pretplate i dalje biti primarna strategija programera. Prema podacima RevenueCata, tokom 2023. godine objavljeno je 59 hiljada novih aplikacija zasnovanih na pretplati.
Veliki je izazov je ne samo to što je ljude potrebno nagovoriti na plaćanje pretplate, već i to što je to potrebno činiti u više navrata. Učešće mjesečnih pretplatnika nakon jedne godine pao je za 14 posto u odnosu na godinu pre, bez obzira na financijske performanse aplikacije.
Mjesečne pretplate koje imaju srednju stopu prve obnove od preko 60% zadržavaju samo 36 odsto izvorne serije pretplatnika do trenutka kada dođe vrijeme za treću obnovu.
Očekuje se da će stope pretplate na mobilne aplikacije porasti tokom sljedeće godine. Prosečna mjesečna stopa porasla je 14 posto, sa 7,05 USD na 8,01 USD.
Glavni generator porasta mogli bi biti rastući troškovi akvizicije kupaca i nastojanja da aplikacija izgleda vrhunski. Takođe, očekuje se kako će razvojni programeri više eksperimentisati s drugim izvorima prihoda, kao štoje kupovina unutar aplikacije i affiliate marketing.