in

Jesu li mobilne igrice stup razvoja gaming industrije?

Ako se vratimo deset godina u prošlost, bilo je teško zamisliti da će mobilne igre globalno postati dominantne u usporedbi s drugim igraćim platformama. U današnje vrijeme mobilni zaslon je postao čvrsti odabir većine igrača, i tu poziciju drži

Samo  tokom 2022. predviđalo se da će globalna gaming industrija generirati 222 milijarde dolara diljem svijeta — pri čemu je mobilno igranje trebalo preuzeti 60% od tog ukupnog iznosa. Čak su i divovi kao Electronic Arts, Take-Two Interactive, Sony i mnoga druga renomirana imena ubrzali svoje pohode i ulaganja na mobilno igranje, ostvarivši strateške akvizicije i ulaganja u takve poslovne modele u posljednjih nekoliko godina. I ne polažu samo investitori velike nade u tržište igara. Ispostavilo se da igrači posvuda prihvaćaju promjenjive trendove industrije igara i zapravo preuzimaju više od milijardu mobilnih naslova sedmično.

Dok je najtradicionalniji oblik igranja putem računala ili konzole još uvijek glavno uporište u industriji, mobilno igranje lako nudi alternativu bez premca. Njegova prenosivost i pristupačnost postaje glavni adut za stjecanje korisnika.

Unutar samo nekoliko dodira igrači mogu preuzeti i učitati nove igre iz trgovine aplikacija na svoje telefone i tablete te igrati bilo gdje uz pomoć svojih uređaja poput Huawei Mate 50 Pro, nova 10 i slušalica FreeBuds 5i – čak i dok putuju vozom ili tokom pauze za ručak na poslu. Tokom ovih poslovno neaktivnih razdoblja u danu koja često dovode dosadu, vjerojatnije je da će korisnici uključiti mobilnu igru kako bi ispunili svoje vrijeme zabavom. To je samo jedan od mogućih razloga zašto su ležerne i ne zahtjevne igre u porastu.

Mnoge igre postale su besplatne za igranje kako bi povećale broj preuzimanja i oslanjaju se na mikrotransakcije za stalni prihod. Igrači se osjećaju ugodnije s manjim shemama plaćanja u usporedbi s pozamašnim iznosima potrebnim za kupnju igara za konzole. U nedavnom izvještaju, korisnici su otkrili da troše najviše novca na valute u igri i posebne predmete/likove kako bi brzo ubrzali svoj napredak. Ove mikrotransakcije često su jeftine i isplative, a najviše od svega, pružaju nižu troškovnu granicu za ulazak u gaming zajednicu, posebno mlađim odraslim osobama ili tinejdžerima koji čine veliki dio tržišta potrošača igara.

Huwaei AppGallery ide korak dalje – uvodi sustav bodovanja za korisnička preuzimanja, čineći igre još vrijednijim za mnoge. Korisnici i igrači mogu dobiti Huawei bodove sudjelovanjem u aktivnostima u različitim aplikacijama i iskoristiti ih za preuzimanje bezbrojnih uzbudljivih nagrada.

Osim što je dostupno mnogim igračima, mobilno igranje ima manje limitirajućih faktora od igara za računala i konzole te omogućuje ljudima svih skupina da se pridruže igrama s bilo kojeg mobilnog ili tablet uređaja. To u konačnici oslobađa igrače potrebe za kupnjom konzola koje ponekad igranje s prijateljima može učiniti ekskluzivnijom i daleko skupljom zabavom.

Prisutnost mobilnih igara na društvenim medijima potiče izgradnju zajednice gamera. Sada je lakše nego ikad dijeliti i objavljivati skinove vašeg lika ili nove visoke rezultate na društvenim medijima. Zapravo, neki igrači su navikli na multitasking dok igraju na svojim mobilnim telefonima, tako anketa koju je proveo PocketGamer izvještava da je 80% igrača odrađuje i druge aktivnosti tokom mobilnog igranja. Iako se to može činiti kao posljedica simptoma kratkog raspona pozornosti mlađe generacije, također nam govori nešto o tome kako je mobilno igranje postalo omiljeni i neposredniji oblik zabave među igračima.

Kako se pametni telefoni razvijaju većim brzinama od drugih kategorija uređaja u tehnološkom sektoru, mobilno igranje će također biti od razvojne svrhe industriji pametnih telefona koja stalno stremi inovacijama. Uz bolju procesorsku snagu i specifikacije, pametni telefoni sada mogu izdržati teže igre i podržati bogatije igraće značajke. U tom smislu, renomirane franšizne igre polažu nadu i sve češće stavljaju primat na pametne telefone kao medij.

Pojava 5G i VR tehnologije, raznih dimenzija metaverzuma, a vjerojatno i umjetne inteligencije, mogli bi samo pomoći u pokretanju još jaćeg razvoja industrije mobilnih igara i novih načina igranja u bliskoj budućnosti.