in ,

LOLLOL LOVELOVE TUGYTUGY WOWWOW

Appleove opcije privatnosti koštat će Facebook 12,8 milijardi dolara ove godine

Pad prihoda

Skoro 12 mjeseci nakon što je Apple predstavio novu funkciju privatnosti App Tracking Transparency, nova analiza predviđa da će i u drugoj godini oglašivači zabilježiti veliki pad prihoda.

App Tracking Transparency (ATT) na iOS-u je od 26. aprila 2021. godine. Ubrzo nakon uvođenja, velike kompanije koje se oslanjaju na prihode od oglašavanja osjetile su uticaj ATT-a. Najnovija analiza predviđa da će Facebook, YouTube i drugi zajedno izgubiti oko 16 milijardi dolara zbog ATT-a. Procjenjuje se da će do sedmog mjeseca ove godine kompanije imati pad prihoda od oglasa od 15% do 20%.

Mark Zuckerberg je izvijestio da će njegova kompanija doživjeti pad prihoda od 10 milijardi u 2022. godini zbog ATT-a, ali taj bi broj mogao biti i veći. Snapchat je, primjera radi, u desetom mjesecu prošle godine zabilježio pad cijena dionica za 25% zbog straha u vezi sa uticajem ATT-a.

Istraživačka kompanija Lotame u najnovijoj analizi navodi da će ATT i dalje imati veliki uticaj na oglašivače, ali on se postepeno smanjuje. Uz ATT, Apple je uveo promjene u IDFA (Identifier for Advertisers) tehnologiji, ali je zato uveo nove okvire za pomoć oglašivačima.

Lotame izvještava da će najveći uticaj ATT i dalje imati na Facebook. Od svih kompanija, Facebook čini čak 81%, što znači procijenjenih 12,8 milijardi dolara gubitka za ovu kompaniju. Ostatak izgubljenog prihoda otpast će na Snap (546 miliona), Twitter (323 miliona) i YouTube (2,2 milijardi).

Lotame navodi kako su se Snap i Twitter u velikoj mjeri počeli prilagođavati korištenju novih sistema mjerenja koje je nametnuo Apple, ali da isto pokušava uraditi i Facebook. Facebook također radi na tome da oglašivačima pruži nove alate, prenosi Apple Insider.