in ,

LOLLOL LOVELOVE TUGYTUGY WOWWOW

Internetska igra Wordle preko noći postala popularna: Psiholozi objasnili zašto

Boje i riječi

Korisnici Twittera možda su primijetili kako sve više ljudi na svojim feedovima objavljuju sive, zelene i žute kvadratiće u mreži. Ove matrice inspirirale su i brojne memove, umjetničke radove pa čak i vezove. Izvor ove najnovije pošasti pandemijskog doba je online igra Wordle, a cilj je pogoditi misterioznu riječ od pet slova u što manje pokušaja.

“Nakon svakog pogađanja, boja pločica će se promijeniti kako bi pokazala koliko je vaše nagađanje bilo blisko riječi”, navodi se u uputama. Jednostavna premisa podsjeća na igru pogađanja boja – Mastermind.

Zelena znači da je slovo na pravom mjestu. Žuta znači da je slovo u riječi, ali na krivom mjestu, a sivo znači da slova uopće nema u riječi. Igru se može igrati samo jednom dnevno, a odgovor je – obično uobičajena riječ u engleskom jeziku – isti za sve. Igrači imaju pravo na šest pokušaja riješe zagonetku. Nakon toga svoju igru mogu podijeliti u obliku mreže u boji bez slova.

Popularnost igre eksplodirala je na pragu nove godine. U novembru je igra imala 90 igrača, ali sad ih ima više od dva miliona. Thi Nguyen, stručnjak za igre i profesor filozofije na Sveučilištu Utah, na Twitteru je ponudio objašnjenje zašto je igra postala viralna.

Grafički uredan sinopsis

“Najpametnije u Wordleu je njegova prisutnost na društvenim mrežama. Najbolja stvar kod Wordlea je grafički dizajn dijeljenog Wordle grafikona. Ogromna je količina informacija – i drame – upakirana u taj mali grafikon”, napisao je Nguyen, koji svaku igru Wordlea opisuje kao niz odluka, pokušaja i neuspjeha.

“Ne znam nijednu drugu igru koja ima približno tako grafički uredan sinopsis, u kojem na tako jednostavan način prikazuje niz tuđih pokušaja.”

Igra stimulira i jezična i logička područja mozga, kaže psiholog Lee Chambers, a to oslobađa dopamin, hemikaliju koja tjera ljude da ponovno traže pozitivno iskustvo.

Wordleov tvorac Josh Wardle igru je napravio kao dar svojoj partnerici Palak Shah koja uživa u igrama riječima kao što je Spelling Bee u New York Timesu. Budući da svi korisnici pokušavaju pogoditi istu riječ, svi dijele zajedničko iskustvo i borbu, prenosi portal Bug.