in ,

Dodir Sunca: Sonda Parker prvi put ušla u Sunčevu atmosferu

Prvi put u historiji

Novi znanstveni doseg NASA-ine sonde Parker Solar Probe objavljen je ove sedmice na jesenskom sastanku Američke geofizičke unije te u časopisima Physical Review Letters i Astrophysical Journal.

Prvi put u historiji, jedan je predmet izrađen ljudskom rukom “dodirnuo Sunce”, odnosno uspješno prošao kroz njegove gornje dijelove atmosfere, tj. kroz koronu. Pritom su instrumenti na Parkerovoj sondi uzeli uzorke čestica i zabilježili detalje o magnetskom polju.

Dodir Sunca

“To što je Parkerova sonda ‘dodirnula Sunce’ je ogroman trenutak za nauku i zaista izvanredan uspjeh”, poručio je prvi naučnik NASA-e Thomas Zurbuchen, usporedivši ovaj događaj s prvim slijetanjem na Mjesec.

Podaci prikupljeni u neposrednoj blizini Sunca, pri čemu je “dodirnuta” materija od koje je ova zvijezda načinjena, pomoći će naučnicima otkriti ključne informacije o Suncu, njegovom utjecaju na Sunčev sistem, kao i o svim drugim zvijezdama u svemiru. Ovo nije prvo veliko postignuće ili rekord sonde Parker. Ona je već neko vrijeme najbrži predmet koji su ljudi ikada izradili, a njezini prvi rezultati razjasnili su neke detalje o magnetnom polju i solarnim vjetrovima u blizini zvijezde.

Zbog toga u NASA-i vjeruju kako će i podaci prikupljeni prolaskom kroz samu Sunčevu koronu otkriti neke nove činjenice koje je nemoguće saznati promatranjem izdaleka, prenosi Bug.