in ,

LOLLOL LOVELOVE TUGYTUGY WOWWOW

Internetom se polako širi val promjene: Zašto velike tehno kompanije odjednom govore o zaštiti djece?

Internetske kompanije sve više rade na mjerama stvorenim za zaštitu djece

Najnovije britanske odrednice počele su mijenjati američki internet.

Internetom se polako širi val promjene. Dok mlađi od 18 objavljuju videa na YouTubeu, oni su automatski skriveni, TikTok je obećao da će tinejdžerima tijekom noći prestati slati podsjetnike dok Facebook i Google uvode stroge odredbe koje oglašivačima ograničavaju načine na koje mogu oblikovati reklame što ciljaju maloljetnike. Internetske kompanije su u posljednjih nekoliko mjeseci 2021. počele preoblikovati pravila poslovanja i aplikacije tako da štite privatnost i mentalno zdravlje djece.

Nova pravila uvedena u septembru mladim Britancima pružaju dodatnu razinu digitalne zaštite. Britanski regulatori, donedavno pod imenom Age-Appropriate Design Code, odnosno Children’s Code, mijenjaju internetsko iskustvo djece i njihovih roditelja u SAD-u i drugim državama svijeta.

Trenutno svjedočimo raspravi američkih zakonodavaca o ažuriranju zakona za zaštitu djece na internetu i kao jednog od glavnih negativaca imenuju Instagram.

Šta je to Children’s Code?

Ideja koju ističe Children’s Code (ili skraćeno CC-) ta je da kompanije moraju razviti interne alate za dobrobit djece. Iste kompanije pravno su odgovorne za zaštitu mladih. Regulatori, doduše, nisu preuzeli svu odgovornost i kontrolu od roditelja, već se postavljaju u poziciju podrške.

Također od internetskih stranica traže aktivaciju najvećih mogućih zaštita privatnosti za sve osobe ispod 18 godina te isključenje opcija koje prate njihovu lokaciju. Digitalne usluge, kako naglašava New York Times, moraju i sakupljanje informacija o djeci svesti na minimum.

Neke od donesenih odredbi namjerno su nejasne te u neku ruku predstavljaju glavni razlog za to što se tehnološka industrija suprotstavljala novom zakonu. Unatoč tome, zakon je prihvaćen nakon poduže diskusije i negodovanja. Premda ideja sigurnijeg interneta za klince podržanog zakonom izvrsno zvuči, trenutno je prerano za donošenje ikakvih zaključaka o njenoj učinkovitosti ili tome koliko se može provesti, piše izvor New York Timesa.

Također postoji druga strana medalje, a to je sve rigorozniji sistem za provjeru informacija o korisnicima koji pristupaju stranicama, što je de facto druga vrsta pritiska na korisničku privatnost.

Većina zagovornika dječjih prava naglašava da su smjernice novog zakona pažljivo osmišljene te da nastoje promijeniti internet za potencijalno ranjivu skupinu korisnika.

Kako bi se uskladili s novim britanskim zakonom, Google, Facebook i drugi tehno divovi morali su promijeniti opcije na lokalnoj razini, no to bi, navodi izvor, mogao biti loš potez. Zakonodavci širom svijeta sve više zagovaraju opcije i sisteme zaštite koji čuvaju djecu od seksualnih napasnika, neprikladnog sadržaja, zlostavljanja i ostalih rizika života na internetu.

Te kompanije dobro znaju da će se zakoni slični britanskom uskoro početi pojavljivati širom svijeta, što znači da su zaključile da je dobro biti korak ispred.

Članovi i članice Kongresa raspravljaju o potencijalnom ažuriranju američkog zakona za sveobuhvatnu zaštitu djece pod imenom Children’s Online Privacy Protection Act. Zakon iz devedesetih godina prošlog stoljeća naredio je najvećim internetskim pružateljima da blokiraju pristup djeci mlađoj od 13 godina.