Instagram je u deset godina postojanja ušao u živote milijarda ljudi i promijenio način na koji jedemo, putujemo i konzumiramo usluge, ponudivši savršenu sliku naših života koja se ipak razlikuje od onih stvarnih.
Dvojica Amerikanaca, Kevin Systrom i Mike Krieger pokrenuli su 6. oktobra 2010. društvenu mrežu Instagram za dijeljenje fotografija. Koju su novost uveli? Aplikacija nudi filtere za svjetlo, kontrast i boju za stvaranje savršene fotografije u trenu.
Facebook je kupio aplikaciju 2012. i od tada je postao najpopularnija platforma na svijetu za objavljivanje selfija. Na Instagramu se rađaju zvijezde. Modna blogerica Chiara Ferragni ima 21 milion pratioca, a Kylie Jenner iz porodice Kardashian ima 196 miliona pratioca.
Izložbe, večere, ljudi u javnom prevozu ili na odmoru – svaki je kutak postao kulisa za snimanje selfija.
– Ušli smo u eru ‘internetske stvarnosti” gdje pojedinac postoji samo kroz svoje objave na društvenim mrežama. Snimam selfije, dakle jesam – rekao je psiholog Michael Stora.
Instagram je u deset godina evoluirao u puno više od selfija. Redefinirao je “iskustva” i zamaglio liniju između stvarnosti i pomno prezentiranog osobnog brenda.
Aplikacija je postala moćan alat luksuznim brendovima, pogotovo modnim koji na Instagramu privlače milione korisnika.
Na Instagramu se od prošle godine može i kupovati. Društvena mreža je također lansirala mnogobrojne digitalne “influensere” koji svakodnevno objavljuju sadržaj za svoje odane pratioce.
– Oni mi pošalju proizvod i ja promoviram uslugu (…) Brendovi se više ne moraju obraćati agenciji za oglašavanje. Mi se pobrinemo za sve – rekla je 36-godišnja Pauline Privez, modna influenserica od 2009. godine.
Instagram je zaslužan za veću dostupnost luksuznih brendova jer oni mogu svakodnevno komunicirati sa svojim pratiocima, rekla je historičarka mode Audrey Milet.
– Slobodnim objavljivanjem sadržaja mogu se otvoriti svima i odbaciti imidž snobizma – rekla je Millet.
Aplikacija je također revolucionarizirala iskustva večeranja.
Restorani mogu računati na pomno prezentovanje fotografije njihovih jela, udobnih enterijera i time privući nove klijente. U nekim restoranima čak je moguće rezervirati stolove preko aplikacije.
Na Instagramu se traži inspiracija za nova jela. Svi mogu pristupiti receptima poznatih chefova poput Jamieja Olivera. Svakodnevno objavljuje nove recepte, a prati ga 8,3 miliona ljudi.
Drugi koriste Instagram kako bi pronašli nove destinacije za odmor, a turističke zajednice snažno se oslanjaju na kreatore sadržaja koji promovišu njihove destinacije.
Digitalni influenseri poput Privez objavljuju svoja “iskustva” za što su plaćeni, a nude im se i besplatna putovanja.
Privez odradi do sedam “sponzorisanih putovanja” godišnje u što ne računa dvodnevna putovanja. Prati je 140.000 ljudi.
Muzeji sve više nude interaktivne instalacije za posjetioce koji snimaju selfije u njihovim prostorima i objavljuju ih na Instagramu i drugim društvenim mrežama.
Nisu sve zvijezde na tim platformama zbog novca. Sylvain Hawawini npr. ima 107.000 pratioca, a na svom profilu objavljuje fotografije životinja iz cijelog svijeta kako bi drugi mogli “otkriti niz mjesta o kojima se malo zna”.
Instagram može uzrokovati ovisnost, pogotovo među mladima, upozorava psiholog Stora.
Društvena mreža daje tinejdžerima osjećaj lažne stvarnosti i stvara im pritisak za savršenstvom “koji oni ne mogu dostići”, rekao je Stora.
Pritisak osjećaju i influenseri.
– Prisiljena sam držati se za to zbog mog profesionalnog života, ali u privatnom se sve više odvajam – rekla je Privez.