U Sonyju se jučer pričalo o budućnosti i viziji koju ta tvrtka ima za budućnost. I naravno da je neizostavni i neizbježni dio te priče bila umjetna inteligencija iliti AI tehnologija. Baš kao i u Microsoftu, u Sonyju su uvjereni da nema budućnosti u kojoj nam se AI nije uvukao u guzicu nije integrirao u svakodnevne živote.
A to uključuje i gaming, odnosno videoigre.
Naravno, videoigre od svojih najranijih dana koriste umjetnu inteligenciju, ali za budućnost AI tehnologije u igrama više ne govorimo o ponašanju likova, protivnika i suboraca u igrama. Umjesto toga govorimo o sustavima koji bi se bavili prilagođavanjem iskustva igranja za igrača.
Na primjer, Microsoft je nedavno prikazao koncept svojevrsnog AI trenera za igre s kojim igrač može komunicirati prirodnim jezikom. I u Sonyju vjeruju da će takve stvari ubuduće biti važne u videoigrama, a voditelj PlayStation produkcije Asad Qizilbash objašnjava zašto tako misle:
“Napredak u AI tehnologiji omogućit će personalizirana iskustva za naše potrošače. Ovo je važno za Gen Z i Gen Alpha publiku, tj. generacijama igrača koji su odrasli uz digitalne svjetove i traže personalizaciju sadržaja kroz sve, kao i to da im virtualna iskustva budu značajnija.” – izjavio je Qizilbash.
Ostaje za vidjeti kako točno Sony namjerava personalizirati iskustvo igranja pomoću AI tehnologije. Jedno od potencijalnih rješenja jest automatizirano prilagođavanje težine igranja, što je sustav za koji je Sony prijavio patent krajem 2023. godine. U slučaju da se to realizira, Sony bi na neki način (možda putem AI tehnologije) pratio koliko se dobro igrač nosi sa izazovima igre te dinamično spuštao ili podizao njezinu težinu.
Čemu to ako većina igara ionako ima postavke težine koje igrač može promijeniti? Gledajte to ovako – postoji dobar dio publike koji ni ne zna za tu mogućnost, a statistika pokazuje da više od polovice kupaca PlayStationovih igara ne završi te igre do kraja.
Je li to zbog težine? Teško je reći, ali mogla bi se povući paralela između izazovnosti i zabavnosti same igre, stoga u Sonyju očito traže nekakva rješenja za dublju “personalizaciju” izazova – koju ne bi podešavao sam igrač, već bi to za njega radila AI tehnologija koja mu “nadzire” iskustvo igranja.
hcl