Jedan pogrešan potez može da zarazi korisnikov uređaj malverom, koji može da ukrade vaše lične podatke, ošteti ili enkriptuje vaše datoteke ili ukrade vaše akreditive.
Čak i ukoliko izbjegnete malver, postoji bezbroj drugih problema, kao što je krađa podataka, napadi na mrežu, a sve su češći i napori preko društvenog inženjeringa.
Gejmeri su glavna meta ovih cyber napada. Norton je sproveo istraživanje na 5.327 odraslih u 8 zemalja. Anketa je posebno ciljala igrače i ispitivala je njihovu praksu kada je u pitanju cyber sigurnost.
Prema istraživanju, 46% anketiranih gejmera je doživjelo napad na svoje naloge ili gejming uređaje, a od njih 72 procenta je kao rezultat “iskusilo finansijski gubitak”. Zanimljivo je da su ovi rezultati dobijeni unotač tome što je 62% korisnika iz iste grupe izjavilo da nikada ne bi nasjeli na prevaru u igrama, dok je 46 posto njih je reklo da njihovi gejming nalozi nikada neće biti hakirani.
Notron je objavio i listu Top 10 igara, koje će najvjerovatnije biti eksploatisane. Lista manje-više izgleda poput liste najpopularnijih online igara i uključuje:
- Grand Theft Auto V
- Minecraft
- Counter-Strike: Global Offensive
- Fortnite
- Call of Duty: Modern Warfare
- Battlefield 4
- League of Legends
- Diablo II: Resurrected
- World of Warcraft
- Valorant
Zanimljivo je da 66% anketiranih gejmera igra pomenute naslove na tabletu ili mobilnom uređaju, dok tačno polovina njih igra na računarima.