in

TUGYTUGY

Preminuo kreator DirectX-a, ostavio revolucionarno naslijeđe gaming industrije

Originalni DirectX kreator Eric Engstrom preminuo je početkom ovog mjeseca u 55. godini. Iza sebe ostavlja karijeru koja je pomogla da gaming industrija postane ovo što je danas.

Egstrom je devedesetih godina radio na DirectX gaming API-u (Application Programming Interface) zajedno s kolegama Alex St. John i Craig Eisler s željom da pojednostave razvoj igara za Windows sisteme i učine ga idealnom platformom za ove aplikacije kao što je to danas slučaj.

Programi su prvobitno pravljeni za Windows 95 a u to vrijeme developeri su više voljeli da stvaraju u MS-DOS-u zbog niskih troškova smatrajući da je Windows 3.1 pretežak za razvoj igara. Upravo iz ovog razloga rođen je DirectX. Microsoftovo rukovodstvo je u jednom momentu za malo odustalo od projekta i otpisalo Windows kao platformu za igre, srećom dobri rezultati Manhattan Projekta (prvobitni naziv) su ih ubijedili u suprotno.

Engstrom i njegov tim su prvi put predstavili DirectX API na konferenciji programera 1995. godine a septembra te iste godine lansirani su kao Windows Games SDK. Nakon toga, Microsoft je prišao Johnu Karmaku iz id Software-a, i ponudio da besplatno prebaci igre Doom i Doom 2 sa DOS-a na Windows 95, a da će studio zadržati sva izdavačka prava. Ponuda koja se teško odbija i 1996. lansiran je Doom 95 kao prva DirectX igra.

Malo ljudi je imalo ovoliko utjecaja na razvoj igara i programa generalno kao Engstrom. DirectX je omogućio i Xbox-u da postane uspješna gaming platforma uprkos žestokoj konkurenciji. Program nastavlja da se i dalje razvija, i danas je ključna gaming tehnologija uprkos postojanju Vulkan-a i Metal-a.

Uprkos smrti, Engstrom je ostavio revolucionarno naslijeđe koje je oblikovalo jednu industriju.