Najvažnija sporedna stvar na svijetu svakako je nokomet, u to skoro pa više nema sumnje ali najbolja sportska nogometna simulacija svakako je FIFA u domenu video igara.
Ovogodišnje izdanje FIFA-e tek što je izašla, već je pokupila mnogobrojne kritike zbog toga što iz godine u godinu imamo osjećaj, sve više degradira i gubi onu svoju prvobitnu vrijednost. Nemate osjećaj da zaista vi utičete na tok igre, nego neki vid simulacije koji kao da umjesto vas nekada odigra neke poteze. Moramo priznati da nije odmakla od svog prošlogodišnjeg izdanja uz neke novitete u online i Journey modu, sve ostalo je samo vizuelna nadogradnja i ništa više.
Ove godine imam osjećaj da je toliko usporena kao zombiji iz „The Walking Dead“ a ne kao nekada koja je bila mnogo brža kao zombiji iz, recimo filma „World War Z“ u kojem sve pršti od brzine. Kada primite loptu nemate dovoljno brzu okretnost igrača, sve je tako usporeno, pa zbog toga i kontrola lopte nije savršena. Gubite taj osjećaj da vi zaista kontrolirate situaciju ili više izgleda kao da to neko čini za vas u usporidbi sa PES-om 18 koji je znatno odmakao u tom segmentu.
Gameplay
Što se tiče gameplaya podjelili bi neke dobre savjete za vas. Prvo kada si golman, ne bi trebalo da ispucavate loptu jer je najveća vjerovatnoća da će završiti kod protivnika, nego je jednostavno dodajte svom najbližem igraču. Drugo, ako vam je težina igre zahtjevna od vaših mogućnosti idite u settings i podesite onaj nivo koji vama odgovara. Tako ćete više uživati u igri i nećete se frustrirati. Treće, Kada izvodite korner pritisnite tipku L2 da vam se približi igrač. Njemu dodajte loptu, zatim kreirajte akciju na ivicu šesnaesterca radi veće efikasnosti, nego samog centriranja u šesnaesterac. Četvrto, ne koristite sliding tackle, jer vjerovatno ćete izazvati prekršaj i time biti kartonirani, moguće i crvenom bojom. Peto, kada primite loptu i vidite da vam se protivnički igrač previše približio, okrenite se i dodajte loptu, jer inače riskirate oduzimanje lopte od strane protivnika.
FIFA 18 je do sada najteža u vidu odbrane, a najlakša u vidu kreiranja napada i golova. Tako kada sete u odbrani budite na oprezu jer protivnički igrači vrebaju sa svih strana, a u napadu ne trebate mnogo razmišljati. Dovoljno je da sebi kreirate samo malo prostora za šut i velika vjerovatnoća će biti promjena stanja na semaforu u vašu korist.
Atmosfera
Kao nikada do sada, ovogodišnje izdanje FIFA 18 najviše je odmakla u segmentu atmosfere u i oko igre. Stadioni su, primjerice, detaljniji kao nikada prije. Oko terena je više objekata, snimatelji se kreću, treneri reagiraju na događaje, igrači slave s publikom, na razglasu se čitaju dobitnici nagrada, na travnjacima možete vidjeti kojekakve papiriće i još mnoge detalje.
Publika drugačije reagira ovisno o situaciji pa ako npr. Postignete gol u gostima nastupit će muk na stadionu ili će vam protivnički navijači zviždati. Utakmice u Engleskoj, Španiji, SAD-u i drugim zemljama vizualno su drugačije jedne od drugih.
Najbolje će vam to dočarati nova sezona Journey moda sa Alexom Hunterom koji sada izlazi iz okvira Premiershipa i upoznaje nogometne kulture ostalih nacija. Obzirom da je nakon prve sezone ostavljeno još dosta prostora za razvoj priče, nije iznenađujuće što je Journey mod i dalje dovoljno interesantan.
Arkadnost igre
FIFA je ponovno arkadetina koja ne simulira nogomet nego ga samo dočarava. Imate uvid u mnoštvo animacija i ušminkanosti koje i ne ostavljaju toliko dobar utisak od onog igračkog, koji je i potreban ovoj franšizi. Na kojem se, recimo PES odavno odlučio i iz godine u godinu taj segment poboljšavaju.
Pozitivna stvar u odnosu na PES jesu licence koje FIFA posjeduje. Tako kada igrate evropske lige, ne morate se brinuti za nazive klubova, njihove stadione, dresove, grbove. Sve to imate na raspolaganju u odnosu na PES koji kaska za brojem licenci klubova.
U odbrani ako u pravom trenutku ne prekinete drugog igrača, možete se slikati, jer kad on svoje otipka to je instantni super potez, fatality, KO.
Možda naglasak na arkadnost igre iznosim u negativnom tonu, treba priznati da to nekome možda neće biti minus. Nekoga će možda zadovoljavati gaženje protivnika s vaterpolskim rezultatima.
Vrijedi također napomenuti i to da je FIFA arkadna prvenstveno u online mečevima. Što se singleplayera tiče, tu još uvijek možete usporiti meč, ugasiti sva pomagala i podesiti slajdere za postavke težine. Na taj način donekle možete simulirati nogomet u kojemu će vjerovatno padati manje golova. Veliki problem predstavlja i to što recimo, svaki put kada ste u napadu možete postiće spektakularan gol koji se viđa jednom godišnje, ali na ovogodišnjoj FIFA-i to možete uraditi skorom uvijek sa ivice šesnaesterca. Dovoljno je da se samo dobro namjestite i dobro držite dugme za šut i eto radosti i slavlja.
Problem je u tome što singleplayer modovi osim Journeya ove godine nisu dobili nikakav značajan novitet.
Ovoga puta na raspolaganju imate još više kartica jer FUT Icons više nije ekskluzivan za Xbox konzole. Za one koji nisu upoznati, riječ je o starim nogometašima poput Maradone, Ronaldinha, Ferdinanda i sl., s kojima možete igrati u tri različita izdanja, odnosno stadija njihovih karijera. Nije to neka revolucija, ali za one koji vole FUT ovo će vjerovatno biti dodatni razlog zašto trošiti novac na njega.
Pozitivna stvar može biti što su dodatno sređeni centaršuti, pa sada imate visoko i nisko nabacivanje uz kombinaciju s tipkom R1/RB, ali to nije novitet jer se to moglo izvesti i ranije, samo s drugačijom kombinacijom tipki.
Rezime
Sa jedne strane to je najbolji virtualni prikaz nogometa na tržištu, najbolja nogometna drama i najsadržajnija nogometna igra. Sa druge strane, to je najarkadnija FIFA u novije vrijeme i najofanzivnije fokusirani nogomet koji možete zaigrati. Igra je više ofanzivna i golovi padaju kao kiša. Nema nekog taktiziranja na sredini terena, potrebno je samo prebaciti igru iz odbrane u napad i da postignete gol. Tu se sve završava.
FIFA ne simulira nogomet već ga samo dočarava. Dakle, osjetimo degradaciju u tom smislu na prethodnike ove franšize.
Najveća prednost FIFA-e 18 na svog konkurenta PES 18 jeste atmosfera, licence i ušminkanost, a u svim ostalim segmentima kaska za svojim najvećim suparnikom a posebno u gameplayu.
Takođe treba naglasiti da Frosbite engine nije napravio dovoljno veliki iskorak u odnosu na FOX engine kojeg pokreće PES i koji mnogo realističnije predstavlja igrače i samu grafiku u igri.