in

Nastavak rasta tržišta zaslona za AR, VR i MR

Isporuke „zaslona blizu oka“ za XR aplikacije, uključujući AR, VR i MR, iznosit će 24 miliona u 2023. s rastom od 67 posto na godišnjoj razini, prema Omdiji. Zbog globalne inflacije, karantina u nekim kineskim gradovima i slabe potražnje, svi potrošački elektronički uređaji imali su loše rezultate 2022., a XR proizvodi nisu bili iznimka.

“Isporuke uređaja pale su u 2022. na 14.382 hiljada jedinica, što je pad od 1,3 posto u odnosu na prethodnu godinu (na godišnjoj razini) i ispod očekivanja. Iako je Omdia značajno revidirala dugoročne prognoze, optimistični smo za 2023. zbog ključnih proizvoda kao što su Sony PSVR 2, Appleove slušalice za miješanu stvarnost (MR) i Meta Quest 3, kao i lansiranja novih proizvoda koja se očekuju od HTC-a, koji će svi donose novu rundu rasta,” rekla je Kimi Lin, viša istraživačka analitičarka u Omdiji.

Što se tiče prihoda, prihodi od zaslona blizu oka za aplikaciju XR dosegnuli su 620 miliona dolara u 2022. i porast će na 1,15 milijardi dolara u 2023. – prva godina prikaza blizu oka za aplikaciju XR probit će granicu prihoda od milijardu dolara. Zasloni za VR aplikacije i dalje čine većinu isporuka. S obzirom na složenost AR zaslona i optičkih motora, Omdia vjeruje da zrelost tehnologije AR zaslona još treba tri do pet godina za razvoj.

TFT LCD i AMOLED još uvijek su mainstream u VR aplikacijama. TFT LCD i AMOLED također su najzrelije tehnologije zaslona za zaslone blizu oka. OLEDoS (također poznat kao Micro OLED) ima bolje vizualne performanse od TFT LCD-a i AMOLED-a, ali njegov tržišni udio ostaje ograničen zbog visokih troškova. Do sada je samo nekoliko XR uređaja usvojilo OLEDoS, ali isporuke su vrlo male zbog njihove vrhunske pozicije. Apple će navodno usvojiti OLEDoS na svom komercijalno orijentiranom MR uređaju koji će biti objavljen 2023. Appleovo usvajanje trebalo bi značajno povećati isporuku OLEDoS zaslona u 2023. i 2024. Međutim, Omdia vjeruje da će rast udjela OLEDoS-a usporiti nakon 2024. osim ako OLEDoS košta a cijene se mogu značajno smanjiti na razinu koju si većina marki može priuštiti, posebno u OLEDoS-u visoke rezolucije.

Što se tiče AR aplikacija kao što su pametne naočale, zasloni za AR uređaje temelje se na siliciju. OLEDoS je sada mainstream, ali svjetlina OLEDoS-a ne zadovoljava zahtjeve za vanjsku upotrebu AR uređaja. To daje veliku priliku Micro LED na siliciju ili poznatom kao LEDoS. Omdia predviđa da će LEDoS tehnologija sazrijeti za tri do pet godina, a LEDoS će konačno postati mainstream na tržištu AR aplikacija.