in

Istraživači kreirali AI koji igra šah poput čovjeka

Ljudi već dugo nisu konkurentni umjetnoj inteligenciji u šahu. Prošlo je 15 godina otkako je čovjek pobijedio računar na šahovskom turniru. Međutim, tim istraživača razvio je AI šahovsku tehnologiju koja nas ne želi pobijediti kao robot, već pokušava igrati poput nas, piše Engadget.

Maia engine ne mora nužno odigrati najbolji mogući potez. Umjesto toga, pokušava ponoviti ono što bi čovjek učinio. AI je nastao kao rezultat rada u koautorstvu istraživača sa Sveučilišta Cornell, Univerziteta u Torontu i Microsofta.

Istraživači su, za razvoj Maie, koristili sistem otvorenog koda Leela, koji se temelji na DeepMindovom AlphaZerou. Model su uvježbavali na pojedinačnim potezima iz miliona ljudskih igara, a ne s jedinim ciljem pobjede.

Prihvatanje ovakvog pristupa omogućilo je istraživačima da podese Maiu za različite razine vještina. Trenirali su više verzija AI na različitim razinama vještina. Dizajnirali su devet botova za igranje s ljudima koji imaju rating između 1100 i 1900 (igrači početnici do jaki amateri), piše Engadget.

U decembru su istraživači učinili Maiu dostupnom na šahovskoj web stranici lichess.org, a ljudi su u prvoj sedmici odigrali s njom više od 40.000 partija šaha. Istraživači su otkrili da su se potezi Maiae više od polovice vremena poklapali s ljudskim potezima na svakom nivou vještine, a tačnost se povećavala kako se nivo vještine povećavao. Rekli su da je sistem uspio naučiti kakve greške igrači čine na različitim nivoima vještina i prepoznati nivo vještine na kojem ljudi prestaju činiti takve pogreške.