in

LOLLOL LOVELOVE TUGYTUGY WOWWOW

Izvedena prva prava zračna borba između vojnog pilota i umjetne inteligencije u proširenoj stvarnosti

Eksperiment bliske zračne borbe između pravog aviona s pilotom i virtuelnog neprijatelja kojim upravlja umjetna inteligencija provele su kompanije Red 6 i EpiSci, a riječ je o prvom koraku prema sličnoj tehnologiji koju testiraju američki vojni piloti i koja im omogućuje borbu protiv virtuelnih protivnika u sklopu obuke s proširenom stvarnosti, piše The Drive.

Takav koncept zračne obuke mogao bi drastično smanjiti troškove jer u klasičnoj obuci pravi piloti i pravi avioni moraju glumiti neprijatelja, a to samo povećava rizik od zračnih nesreća. Isto tako, tim bi se konceptom mogao riješiti i problem taktičkog izazova kad je riječ o repliciranju realističnih neprijateljskih aviona.

U provedenoj bliskoj zračnoj borbi uživo učestvovali su eksperimentalni avion Berkut 560 kompanije Freeflight Composites te neprijateljski avion u obliku računarski stvorene projekcije na zaslonu proširene stvarnosti kacige pilota u Berkutu.

Taj virtuelni neprijateljski avion bio je kineski avion J-20 pete generacije, čiji je program napravila kompanija EpiSci.

Neobična zračna borba dogodila se pored zračne luke Camarillo u Kaliforniji.

Dok će se možda u budućnosti koristiti autonomni sistemi za kontrolu borbenih aviona, ovaj je sistem sada spreman pružiti sposobnosti iduće generacije našim programima obuke, pružaju trenutnu prednost američkoj ratnoj avijaciji i njenoj sposobnosti da održava borbene pilote svjetske klase. Upoznajući ih s ovom tehnologijom sada, oni će biti još više spremni za korištenje bespilotnih alata u budućnosti, naglašava Chris Gantile, potpredsjednik EpiScijevih Taktičkih autonomnih sustava.

EpiSci je zapravo inspiraciju povukao iz rada DARPA-e i njihovog programa Alpha Dogfight kako bi napravio svoju Tactical AI tehnologiju u hibridnom sistemu umjetne inteligencije. Na taj način u pilotsku kabinu pravog aviona prenosi se ono što se dosad moglo naći samo u klasičnim vojnim simulatorima.

U eksperimentu je korišten i Zračni taktički sistem proširene stvarnosti (ATARS) kojeg je razvila kompanija Red 6 i koji uključuje zaslon te kontrolne sustave potrebne za uvođenje proširene stvarnosti u stvaran svijet pilotske kabine te za interakciju virtuelnih neprijatelja s okolinom baš kao da se i nalaze u stvarnom svijetu.

– S dodatnom integracijom Tactical AI-ja u našu platformu, sad možemo imati interakciju s bilo kojim prijetećim avionom. To otvara spektakularne mogućnosti za obuku – kaže Dan Robinson, osnivač i izvršni direktor kompanije Red 6.