Tržište pametnih telefona se u posljednjih nekoliko godina nalazi u padu, a to je dovelo do nestajanja mnogih brendova. Novi Counterpoint Research izveštaj pokazuje da je od 2017. godine sa tržišta nestalo skoro 500 brendova pametnih telefona.
Pad tržišta je uglavnom rezultat uspona kineskih kompanija kao što su Xiaomi, Oppo i Vivo. Ove kompanije su uspjele da predstave znatno bolje pametne telefone po primamljivim cijenama, što je dovelo do značajnog gubitka tržišnog udijela lokalnih brendova.
Lokalni brendovi, nekada poznati kao “lokalni kraljevi” kao što su Micromax u Indiji i Symphony u Bangladešu, izgubili su značajan udio ili ga čak napustili u posljednjih pet godina, prenosi Benchmark.
Osim uspona kineskih kompanija, na pad tržišta pametnih telefona uticale su i druge okolnosti kao što su sazrijevanje korisničke baze, produžavanje ciklusa zamjene uređaja, problemi u lancu snabdijevanja izazvani svjetskom epidemijom, ekonomski pad, tehnološke promjene i sposobnost velikih tehnoloških kompanija da proizvode telefone u ogromnim količinama.
Counterpoint predviđa da će se tržište pametnih telefona nastaviti da smanjuje u narednim godinama, ali da će velike svjetske kompanije biti u boljoj poziciji da se prilagode svim makroekonomskim preprekama i tehnološkim tranzicijama.
Međutim, Counterpoint tvrdi da postoje i mali proizvođači koji bi mogli da prežive, prodajući svoje uređaje na promocijama, ali nudeći jedinstvene promocije kojih nema kod drugih kompanija.
Za potrošače, ovi podaci znače da će imati manji izbor pametnih telefona u narednim godinama. Međutim, takođe znače da će moći da kupuju bolje pametne telefone po nižim cijenama.
Velike kompanije kao što su Apple, Samsung i Xiaomi će najvjerovatnije nastaviti da dominiraju tržištem pametnih telefona u narednim godinama. Međutim, mali proizvođači koji nude jedinstvene promocije i inovativne proizvode takođe bi mogli da imaju uspjeha.
Šta mogu da urade mali proizvođači pametnih telefona da prežive?
Mali proizvođači pametnih telefona mogu da prežive fokusom na određenu nišu, razvojem inovativnih proizvoda i nudeći jedinstvene promocije. Takođe mogu da se usredsrede na određene regione ili zemlje. Jedan od primjera za ovo je trenutno kompanija Nothing.
Mali proizvođači takođe mogu da se udruže sa većim kompanijama kako bi dobili pristup njihovim resursima i tehnologijama. Ovo im može pomoći da razviju bolje pametne telefone i da ih prodaju po konkurentnijim cijenama.
Tržište pametnih telefona se nalazi u padu i mnogi brendovi su već nestali. Međutim, za potrošače ovo znači da će moći da kupuju bolje pametne telefone po nižim cijenama.