YouTube je u partnerstvu sa izdavačkim kućama kako bi uspostavio pravila za način na koji se muzika generisana vještačkom inteligencijom tretira na svojoj platformi, uključujući mogućnosti monetizacije i za kompanije i za kreatore.
Platforma je u postu na blogu rekla da će investirati u izgradnju svog sistema za upravljanje pravima Content ID, ažurirati svoje politike otpremanju manipulisanog sadržaja i primjeniti generativne AI alate kako bi pomogla u otkrivanju video zapisa koji krše njena pravila.
“Generativni sistemi vještačke inteligencije mogu da pojačaju trenutne izazove kao što su zloupotreba žiga i autorskih prava, dezinformacije, neželjena pošta i još mnogo toga”, rekao je izvršni direktor YouTuba Neal Mohan.
Ali AI se takođe može koristiti za identifikaciju ove vrste sadržaja, a mi ćemo nastaviti da ulažemo u tehnologiju koju pokreće vještačka inteligencija koja nam pomaže da zaštitimo našu zajednicu gledalaca, kreatora, umetnika i tekstopisaca.
YouTube još nije objavio nikakve detalje o tome šta će ove nove investicije biti osim obećanja balansiranja zaštite prava sa inovacijama koje predvode kreatori, uključujući pronalaženje načina za monetizaciju sadržaja generisanog vještačkom inteligencijom.
Dio YouTube-ovog plana je partnerstvo sa Universal Music Group (UMG) — jednom od najvećih izdavačkih kuća na svijetu – za stvaranje muzičkog inkubatora AI, u suštini grupe muzičara koji će “pomagati u prikupljanju uvida o generativnim eksperimentima i istraživanju vještačke inteligencije” na platformi.
Među ovim umjetnicima su Anitta, Juanes, OneRepublic’s Ryan Tedder, zaostavština Frank Sinatra, producent Rodney Jerkins zvani Darkchild i kompozitor Max Richter, između ostalih. Svi ovi umjetnici imaju ugovore sa UMG.
“Centralni dio naše kolektivne vizije je preduzimanje koraka za izgradnju bezbjednog, odgovornog i profitabilnog ekosistema muzike i videa – onog u kome umjetnici i pisci pjesama imaju mogućnost da zadrže svoj kreativni integritet, svoju moć da biraju i da dobiju pravičnu naknadu”, rekao je predsjednik i izvršni direktor UMG Lucian Grainge u zasebnoj izjavi.
Pjesma koju je generisala vještačka inteligencija, “Heart On My Sleeve”, postala je viralna na Tiktoku u aprilu, sa vokalom koji je zvučao kao Drake i The Weeknd.
Ubrzo je stigao do servisa za striming, uključujući YouTube.
UMG, Drakeova muzička kuća, izdala je oštro sročenu izjavu u kojoj kaže da pjesme generisane vještačkom inteligencijom krše zakone o autorskim pravima. Pjesma je na kraju skinuta sa YouTube.
Prava oko sadržaja generisanog vještačkom inteligencijom ostaju nejasna nakon što je sudija okružnog suda u DC-u presudio da umjetnost koju je stvorila vještačka inteligencija ne može biti zaštićena autorskim pravima.
Financial Times je takođe izvjestio da UMG i Google, matična kompanija YouTube-a, pregovaraju o licenciranju glasova i melodija umjetnika za obuku AI modela.