Nova studija koju su proveli naučnici sa Sveučilišta u Bathu ukazuje na pozitivan učinak učenja sviranja klavira na sposobnost mozga da obradi slike i zvukove te pokazuje da sviranje može pridonijeti smanjenju lošeg raspoloženja, tjeskobe, stresa i depresije.
Istraživači sa Sveučilišta u Bathu pratili su početnike koji su pohađali satove klavira samo jedan sat sedmično u periodu od 11 sedmica, prenosi portal Science News.
Ispitanici su prijavili znatna poboljšanja u prepoznavanju audio-vizualnih promjena u okolini, kao i smanjen osjećaj tjeskobe, stresa i depresije.
Individualne instrukcije uključivale su 20 minuta vježbi za prste, nakon čega je slijedilo sviranje muzičkih djela s popisa gradiva za prvi razred muzičke škole, smjer klavir, u trajanju od 40 minuta.
Rezultati objavljeni u časopisu Nature Scientific Reports pokazali su da je u osoba koje su učile svirati klavir poboljšana sposobnost obrade multisenzornih informacija – vida i zvuka, a nakon instrukcija bili su i manje anksiozni.
“Otprije znamo da sviranje i slušanje muzike često donosi radost u naše živote, ali ovom smo studijom željeli saznati više o izravnim učincima koje kratko razdoblje učenja muzike može imati na naše kognitivne sposobnosti”, rekla je dr. Karin Petrini, profesorica na odjelu za psihologiju Sveučilišta u Bathu.
Naučiti svirati instrument poput klavira složena je zadaća. Od muzičara se traži da zna iščitati partituru, generirati pokrete i pratiti slušne i taktilne povratne informacije da bi nastavio s daljnjim aktivnostima.
“U naučnom smislu proces povezuje vizualne sa slušnim elementima i rezultira multisenzornim treningom za pojedinca”, objašnjava dr. Petrini, a prenosi Hina.
Rezultati studije ukazuju na to da sviranje klavira ima značajan, pozitivan utjecaj na način na koji mozak obrađuje audio-vizualne informacije čak i u odrasloj dobi, kada je plastičnost mozga smanjena.