in ,

LOLLOL LOVELOVE TUGYTUGY WOWWOW

Pametne kontaktne leće dobile tehnologiju proširene stvarnosti

Mojo Vision

Američki startup Mojo Vision već godinama razvija napredne kontaktne leće koje u sebi imaju ekrane s vrlo gustim rasporedom piksela, a prikazuju informacije izravno u vidnom polju korisnika.

Mojo Vision je startup iz Kalifornije osnovan 2015. godine i od tada radi na razvoju pametnih kontaktnih leća koje bi u oko korisnika trebale donijeti cijeli računar, zajedno s baterijama i ekranima. Ekran bi bio smješten izravno pred zjenicu oka, kao u kakvom naučnofantastičnom filmu – s tom razlikom da ovdje nije riječ o naučnoj fantastici, već o stvarnosti.

Prvi prototip Mojo Vision predstavljen je prije dvije i pol godine. U leću su tada uspjeli ugraditi dovoljno elektronike za osnovne funkcionalnosti, a od tada su ga unaprijedili kako bi dobili prvi upotrebljiv primjerak elektroničke pametne AR kontaktne leće. Prije nego za njega dobiju sva potrebna odobrenja za puštanje na tržište, ovaj je gotovo dovršeni proizvod testirao sam CEO kompanije, Drew Perkins te svoje iskustvo opisao na službenom blogu.

Nevidljivi PC

Vizija “nevidljivog PC-a” iz Mojo Visiona sada je korak bliže ostvarenju, a evo i nekoliko tehničkih detalja i inovacija ugrađenih u Mojo Lens:

Središnji dio leće je MicroLED zaslon gustoće čak 14.000 piksela po inču, od kojeg je načinjen ekran leće promjera manjeg od 0,5 milimetara, uz 1,8-mikronske piksele. Najmanji je to i najgušći zaslon ikada proizveden za prikaz dinamičkog sadržaja.

U leći se nalaze i posebni čip s procesorom ARM Core M0 te 5-gigahercni radioodašiljač, kako bi se sadržaj u obliku proširene stvarnosti mogao projicirati putem navedenog ekrana. U Mojo Lens ugrađeni su i senzori poput akcelerometra, žiroskopa i magnetometra koji kontinuirano prate pokrete oka i smještaju AR sliku gdje je to potrebno. Sve pogoni i mikrobaterija, dok se interakcija s lećom obavlja pokretima oka, dakle bez potrebe za drugim gestama ruku.

Perkins navodi da će sada kompanija započeti s kliničkim testiranjima i potom se prijaviti za licencu američke agencije za lijekove (FDA) za lansiranje proizvoda na tržište. Cilj im je pomoći ljudima slabijeg ili oštećenog vida snalaziti se u svakodnevnim zadacima, donijeti AR tehnologiju do naprednih korisnika, kao što su sportaši te u konačnici omogućiti da ova tehnologija postane svakodnevni pomoćnik “običnim ljudima”, prenosi Bug.

Kad je riječ o sadržajima, pred zjenicom oka se, u vidnom polju, na ovoj leći mogu prikazivati razne grafike, poput navigacijskih uputa, analize igre za sportaše ili bilo kakve slične jednostavne informacije.