in ,

LOLLOL LOVELOVE TUGYTUGY WOWWOW

Izmišljeni influenceri na TikToku: Prate ih milioni, a oni su zapravo fikcija

Lažno predstavljanje

U junu je britanski tabloid Mirror objavio priču o TikTok videu u kojem se govorilo o “četiri najveća znaka opasnosti na aplikacijama za upoznavanje”.

Njih je prezentirala kreatorica sadržaja po imenu @sydneyplus, koja je tvrdila da radi u korisničkoj podršci aplikacije za upoznavanje. Navedene “crvene zastave” uključivale su situacije u kojima muškarci stoje ispred otmjenog automobila (vjerojvatno ne vlastitog), opisuju sebe kao “poduzetnika” ili imaju čudnu opsjednutost svojom mamom. Članak je bio tipična brzinski napisana internetska objava koja kapitalizira trendovske sadržaje, a kasnije ga je preuzeo i objavio New York Post.

Jedini je problem bio što @sydneyplus nije radila u korisničkoj podršci, jer @sydneyplus zapravo ne postoji, prenosi portal The Vox.

“Sydney”, plavokosa dvadesetogodišnjakinja koja živi sa sestrom i radi u službi za korisnike, kreacija je tima pisaca, jedne glumice i tehnološko-medijske tvrtke pod nazivom FourFront. Suosnivač je nekadašnji scenarist po imenu Ilan Benjamin, a tvrtka je do sada lansirala 22 “priče”, od kojih osam traje od proljeća.

“U osnovi stvaramo univerzum likova u stilu Marvela, samo na TikToku”, kaže Benjamin. “Neki uspijevaju, neki ne uspijevaju – to je model televizijskog pilota u kojem ulažemo samo u one koji privuku pažnju i koje publika voli.”

Tvrtka je dosad prikupila 1.5 miliona dolara od ulaganja. Sydney, Ollie i ostali likovi, poput Tije, koja otkriva da joj je dečko afrički plemić, i Chris, otac i vojni veteran, postoje unutar istog fikcionalnog svemira, što je FourFront dokazao zajedničkim Zoom eventom. Imaju ukupno 1.9 miliona pratitelja  i 281 milion pregleda.

Iako je FourFront ustrajan u tome da je većina njegove publike svjesna da je ono što gledaju fikcija, to je gotovo nemoguće znati.

“Uz sve što se dogodilo s QAnonom i alternativnim stvarnostima, važno je da smo naš univerzum učinili laganim i razigranim – bez mračnog sadržaja, a svaki od naših likova otvoreno je izmišljen”, kaže Benjamin.

Ipak, čini se da su gotovo svi komentari kao na pravim TikTok profilima. Ljudi daju savjete i razmjenjuju reakcije i vlastita iskustva, prenosi Index.hr

Iako je FourFront počeo koristiti hashtag #fictional u svojim videozapisima i riječ “izmišljeno” u opisima likova, teško je očekivati da će korisnici kojima algoritam predloži njihov video to shvatiti, s obzirom na to da većina TikTokera u svojim objavama koristi nepovezane hashtagove kako bi stekla veću privlačnost i odabire namjerno čudne opise kako bi se izdvojila, zaključuje The Vox.

Tvrtka također potiče svoje pratitelje da pišu svojim omiljenim likovima u zasebnu aplikaciju i “otključaju tajne”, koristeći jezik umjetne inteligencije.

FourFront s ovim pomalo ulazi u etičko minsko polje, tvrde mnogi. Argument kritičara je sljedeći – zar nije lnternet već prepun naizgled stvarnog sadržaja koji zapravo nije stvaran i u konačnici služi za zaradu? Iskorištavaju li likovi simpatije dobronamjerne ili medijski nepismene publike? Možda.