NASA predviđa: Kada je najveća šansa da će asteroid promjera 500 metara udariti u Zemlju?

Nova predviđanja

Prema novim predviđanjima, povećana je mogućnost potencijalnog udara asteroida Bennu u Zemlju, ali ona je i dalje prilično mala.

Astronomi su asteroid Bennu otkrili 1999. godine te od tada pažljivo prate njegovu putanju i koliku opasnost predstavlja za naš planet. Riječ je o jednom od dva najopasnija asteroida (drugi je nazvan 1950 DA) u solarnom sistemu za koji NASA vjeruje da bi jednom mogli udariti u Zemlju. Jučer su objavljene nove projekcije oko putanje i potencijalne opasnosti Bennua za Zemlju te je, prema tim projekcijama, opasnost od udara malo veća u odnosu na prethodne prognoze, piše AP News.

Ipak, odmah treba napomenuti da je opasnost od potencijalnog udara i dalje mala. U odnosu na prethodne projekcije, vjerovatnost da će Bennu udariti u Zemlju do 2300. godine sada iznosi 0,057 posto, a znanstvenici su kao datum na koji je opasnost od udara najveća izdvojili 24. septembra 2182. godine, kada je vjerovatnost udara 0,037 posto. Asteroid bi se prvo trebao približiti Zemlji 2135. godine, ali znanstvenici ne očekuju da će tada predstavljati prijetnju (mogao bi se približiti Zemlji na samo 120 hiljada km), a gravitacija našeg planeta trebala bi promijeniti njegovu putanju oko Sunca i vjerojatno utjecati na putanju tokom njegovog povratka.

“Vjerovatnost da će udariti u Zemlju malo se povećala, ali to nije značajna promjena. Tako da nema pretjeranog razloga za brigu”, komentirao je Davide Farnocchia iz NASA-inog Centra za proučavanje objekata bliskih Zemlji.

Do novih izračuna NASA-ini znanstvenici došli su na temelju podataka koje su dobili od svemirske sonde Osiris-Rex koja je neko vrijeme provela uz taj asteroid te je čak uzela i uzorke s njegove površine.