in

LOLLOL LOVELOVE TUGYTUGY WOWWOW

Google testira novu sigurnosnu opciju: Upozoravat će korisnike na lažne vijesti

Tehnološki gigant uvodi velike promjene

Tehnološki gigant Google bi u rezultate pretraživanja uskoro mogao dodati još jedan sigurnosni parametar, a koji će korisnike upozoravati kako se radi o sadržaju koji je ili nepouzdan ili lažan! Šta to znači za korisnike, a šta za same vlasnike objavljenih informacija?

Ovu vrstu provjeravanja Google je započeo prije otprilike sedam dana i ona teoretski zvuči jako dobro – Google navodno provjerava istinitost sadržaja (fact checking) u svojoj tražilici, te ako zaključi kako se radi o “fake news” odnosno lažnoj informaciji svoje će korisnike “zaštititi” od te iste štetne informacije. Ovo ne traje od jučer, Google već neko vrijeme testira ovaj algoritam koji provjerava autentičnost rezultata pretraživanja, a što bi navodno trebalo povećati kvalitetu podataka kojima se pristupa preko Google tražilice.

Pravo je pitanje kako će raditi taj algoritam odnosno kako će otkriti koja je informacija tačna, a koja je fake news. Naravno, živimo u vrijeme ekspanzije lažnih vijesti koje se posebno brzo šire društvenim mrežama, nerijetko kako bi njihovi autori dobili koji klik, lajk ili pretplatnika više. To je bilo donedavno vrlo izraženo na Facebooku i Twitteru, ali ove su društvene mreže uvele “deep learning” algoritam koji sprječava objavu lažnih vijesti i lako “zapaljive” propagande. Ipak, u praksi smo u posljednje vrijeme uvjerili kako ti algoritmi nisu niti približno savršeni tako da je vrlo upitno kako otkriti koje su to zaista lažne i štetne. Stvari ipak idu na bolje.

Upitno je kako će Googleov algoritam raditi u svakodnevnoj poplavi velikog broja vijesti što će svakako otežati njihovu provjeru, prenosi Raćunalo, s tim više što je velik dio online novinarstva takozvano “copy&paste” ili velik broj uglavnom velikih medija (mainstream) kupuje servirane, nerijetko neprovjerene ili još gore plaćene informacije od agencija koje mogu ili ne moraju biti tačne.

Čini se kako Google neće ukloniti takve rezultate u rezultatima pretraživanja nego će na njih upozoriti korisnike, a što je po nama puno bolje rješenje – neka korisnici sami preuzmu odgovornost što će čitati odnosno na koju će vijest kliknuti. Isto tako, može se dogoditi da se status za određeni rezultat pretraživanja s vremenom promjeni jer će algoritam za neke rezultate trebati više vremena.