in

LOLLOL LOVELOVE TUGYTUGY WOWWOW

Patite li od fenomena FOMO?

Poslovne telefone ne ispuštamo iz ruku jer se bojimo da ćemo nešto propustiti

Ideja o ravnoteži između poslovnog i privatnog života postoji već dugo, ali je posebno postala aktualna u vrijeme pandemije kad su se ta dva aspekta naših života gotovo u potpunosti preklopila.

Tokom različitih zatvaranja, ljudi su bili prisiljeni raditi od kuće i u takvim trenutcima zaboravljali su na radno vrijeme te odgovarali na e-mailove i pozive u svako doba dana (a ponekad i noći). No, činjenica je da ljudi ipak trebaju imati vrijeme za sebe, obitelj, prijatelje i sve ono što vole, a što nema veze sa poslom.

Kako bi otkrio koja su glavna smetala koja sprječavaju ljude da ostvare ravnotežu između poslovnog i privatnog te funkcionira li takva podjela uopće, Google je naručio istraživanje od tvrtke Qualtrics.

Ispitali su 3000 zaposlenika koji rade od kuće i došli do zanimljivih rezultata. Čak 68 posto ispitanika koristi isti telefon za poslovne i privatne potrebe, a tek 32 posto ima dva različita telefona.

Zaključili su da zaposlenici zapravo pate od fenomena FOMO odnosno straha da će im nešto promaknuti, što dodatno pojačavaju društvene mreže sa svojim obavijestima. To uzrokuje anksioznost kod ljudi jer imaju osjećaj da stalno moraju znati sve što se događa i biti u toku sa svime (bilo privatno ili poslovno).

Istraživanje je tako pokazalo da 34 posto zaposlenika provjerava obavijesti vezane uz posao čak i kad su kod kuće, dok njih 29 posto provjerava privatne obavijesti kad su na poslu.

Nemogućnost isključivanja vjerovatno dolazi iz očekivanja da ako su stalno dostupni, to ih čini boljim zaposlenicima, stoji u komentaru istraživanja.

Zanimljivi su razlozi koje zaposlenici navode kad ih se pita zašto koriste poslovne pametne telefone i izvan radnog vremena. Tako ih 60 posto provjerava poslovni e-mail, pozive ili poruke, 44 posto kalendar kako bi znali što ih očekuje sljedeći dan, 40 posto ima osjećaj da moraju provjeriti sve obavijesti koje stignu, 32 posto koristi telefon kako bi zapisali neku bilješku, dok čak 29 posto iskorištava to vrijeme kako bi napravili neki zadatak koji ih očekuje sljedeći dan.

Istraživanje otkrilo i kako 62 posto zaposlenih veoma često koristi telefon za poslovne stvari, čak i kad nisu na poslu. Gotovo polovina ispitanih koriste svoj telefon za posao čim se probude, dok ih 40 posto nastavlja koristiti poslovni telefon i nakon radnog vremena, a trećina ga koristi i tokom vikenda.

Autori istraživanja ističu zanimljivu činjenicu – zaposlenici neće sjesti za kompjuter kako bi nešto obavili nakon radnog vremena, već radije biraju pametne telefone. Kad su im već u rukama, jednostavno je lakše obaviti nešto na brzinu.

No, unatoč tome što ih stalno koriste, čak 70 posto ispitanika ističe kako bi voljeli imati veću razdvojenost privatnog i poslovnog života na svojim telefonima. To je posebice važno mlađim zaposlenicima u velikim kopanijama, koji koriste mnogo aplikacija na svojim telefonima, zabrinuti su za svoju privatnost i češće pate od “FOMO” fenomena.

Oni koji koriste različite profile za poslovni i privatni život na istom telefonu, ističu da su zadovoljniji svojom ravnotežom između poslovnog i privatnog.

Kako rad na daljinu postaje normalan dio poslovnog života, a u budućnosti će svi, od zaposlenika do voditelja, morati pronaći način kako stvoriti razliku između privatnog i poslovnog života, pogotovo na svojim pametnim telefonima, kako bi stvorili kvalitetniju ravnotežu između poslovnog i privatnog, ističu iz Qualtricsa.

Inače, telefoni koji koriste Android i iOS imaju opciju stvaranja različitih profila – poslovnog i privatnog te tako nude korisnicima mogućnost da razdvoje poslovni od privatnog života.

Kako bi stvorili različite modele, korisnici Androida trebaju otići u Postavke/Settings te tamo odabrati Profili/Users&Accounts. Potom odabrati Add user/Dodaj korisnika i stvoriti poseban profil koji će koristiti za posao.

U slučaju iOS-a, potrebno je otići u Postavke/Settings, odabrati General te tamo odabrati Profili i postavke uređaja/Profiles & Device Management. Tamo je moguće upravljati profilima (stvarati nove i brisati stare).

Ako se radi o poslovnom telefonu, o eventualnom uključivanju poslovnog profila, treba provjeriti sa IT odjelom u tvrtki.