in ,

LOLLOL LOVELOVE TUGYTUGY WOWWOW

Uskoro stiže PS5 ekskluziva koja obećava vanzemaljski doživljaj igranja: Nešto što zapravo možete čuti i opipati

Uskoro je vani Returnal

Dok čekate našu punu recenziju možemo vam otkriti par detalja o tome kako Returnal iskorištava posebnosti PlayStationa 5 i postavlja temelje za pucačine na novoj generaciji konzola.

Ako dosad niste čuli, Returnal vam je pucačina iz trećeg lica koja nosi potpis iskusne ekipe iz studija Housemarque. Da, istih onih developera koji su se proslavili bolesno zaraznim arkadnim igrama poput Stardust, Matterfall i Resogun na prošloj generaciji. Returnal je njihov najambiciozniji projekt do sada, a posebnost igre je vremenska petlja u kojoj je glavna junakinja Selene zapela na stranom planetu Atropos. Svaki put kad umre, kreće naizgled iznova, objašnjava Hcl.hr, ali stvar je malo kompliciranija i zanimljivija od čistog respawna.

No u tome je nekako čar igre pa o tome nećemo sada previše duljiti. Niti baš smijemo – strpite se još malo do pune recenzije koja se već danima kuje u kovačnici našeg Žarka.

Ali ono što vas možda zanima jer je PS5 tako vruća tema na ovim prostorima je kako Returnal kao jedna punokrvna PS5 ekskluziva iskorištava sve one posebnosti nove Sonyjeve konzole. E pa to vam možemo ukratko prenijeti i danas, a i ima se što za reći.

Returnal stvarno podiže ljestvicu u taktilnom i auditivnom dočaravanju igre, više čak i od tehnološkog demoa za PS5 Astro’s Playroom koji nas je totalno očarao kada smo ga prvi put zaigrali. Naravno, lijepo je vidjeti da se igra izvodi u 4K rezoluciji, 60 sličica po sekundi i uz efekte raytracinga. No, to su stvari koje možete i ne morate primijetiti, a Returnal se trudi dostaviti i nešto konkretnije. Nešto što zapravo možete čuti i opipati.

Jedna od pompoznije najavljivanih značajki PlayStationa 5 je taj famozni 3D zvuk. Isti kao koncept postoji već godinama u gamingu, ali PS5 obećava to dignuti na novu razinu. Nije da to nismo dosad iskusili u ranim PS5 igrama poput Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, no u Returnalu je 3D efekt zvuka nekako finiji, više se ističe.

Jedna od temeljnih prednosti trodimenzionalnog zvuka jest ta da možete čuti s koje strane dolazi pucnjava čak i kad to ne vidite, a ako ste ikada igrali takozvane bullet hell igre iz Housemarquea (npr. Nex Machina) onda znate da u njihovim avanturama ima više metaka i drugih projektila nego ičega drugoga. Ti projektili su ovdje svuda oko vas, često vas i okružuju u potpunosti, a ključan dio gameplaya je vješto i ritmično se kretati da ih izbjegnete. Dobar 3D zvuk velika je pomoć u tome i postaje važna komponenta gameplaya dok u žaru akcije osluškujete prilazi li vam salva projektila s leđa.

S druge strane, Returnal nije samo bjesomučno napucavanje već i psihološki horor s motivom opetovanog umiranja i očuvanja zdrave psihe u cijeloj toj situaciji. A ako ste ikada igrali nešto takvo, znate koliko je kvalitetan zvuk važan da postavi atmosferu jezive i misteriozne lokacije.

Već smo pričali o tome koliko je DualSense zapravo ključan za pravo PS5 iskustvo, a Returnal iskorištava obje glavne značajke PS5 kontrolera.

Primjerice, doživljaj kretanja po kiši ovdje se haptičkim vibracijama proteže na sam kontroler kroz fine vibracije, tzv. Haptic feedback PS5 kontrolera, što obogaćuje ugođaj boravka na tom stranom planetu. Različite vibracije na kontroleru slojevito se nadovezuju jedna na drugu tako da vibracija prilikom korištenja oružja neće u potpunosti ugušiti osjet vibracija od kapljica kiše. Slično smo osjetili i u Astro’s Playroomu naravno, ali ovdje je to nekako ozbiljnija priča.

Adaptivni triggeri isto se tako fino uklapaju u dizajn igre te imaju različite funkcije ovisno do koje ih razine pritisnete, odnosno kojim intenzitetom. Dakle nije samo da pružaju „kul osjećaj otpora“ dok igrate, već taj otpor koji pružaju ima i konkretnu svrhu u gameplayu. Kako naš recenzent Žarko kaže – kao da dvije fizičke tipke sada imaju ukupno četiri funkcije.

Ukratko, prema onome što recenzenti za sada smiju reći, Returnal daje naznaku intenzivnijeg konzumiranja virtualnosti, ne samo kroz blještave efekte koji izgledaju sjajno u 4K rezoluciji nego i malo suptilnije trikove zvuka i dodira.

Naravno, gameplay je ipak kralj i to je najvažniji test kojega Returnal treba položiti. Nadamo se da je tu pripremio moćna i precizna oružja jer nam je prošlogodišnji roguelike hit Hades zaveo pola redakcije. Može li rougelike pucačina Returnal probuditi sličnu razinu zaljubljenosti – doznat ćemo uskoro.

Igra je vani od 30.04. ekskluzivno za PlayStation 5, naša puna recenzija je iza ugla, a ja se spremam i snimit vam nešto gameplaya uskoro.