in

Jedan nogometni klub iz Francuske pustio je svojim navijačima da se igraju Football Managera

Analitika i različite simulacije imaju značajnu ulogu u modernom nogometu. No, kako izvještava BBC Sport, jedan je klub otišao korak dalje tako što je svojim navijačima dopustio da izravno učestvuju u donošenju taktičkih odluka za stvarni tim pomoću igre.

Radi se o francuskom timu AG Caen koji koristi aplikaciju zvanu United Managers, koja je u suštini slična Football Manageru. Međutim, trener Julien Le Pen nije taj koji igra tu igru – za njega to rade navijači kluba, a zauzvrat dobivaju mogućnost interakcije s njime.

Naime, korištenjem aplikacije navijači dobivaju virtualnu valutu (ili ju kupuju pretplatom/mikrotransakcijama) kojom mogu glasati u kojoj će postavi i formaciji igrati stvarni nogometni tim, kakvu će taktiku koristiti i sl. Što se aplikacija više koristi, to je glas korisnika utjecajniji.

Trener kluba nije primoran prihvatiti glas naroda, ali se s navijačima može konzultirati oko nekih svojih zamisli i odluka. U interakciji sudjeluje oko dvije tisuće navijača, a neki od njih čuli su za AG Caen upravo kroz ovu inicijativu.

Međutim, ako ste pomislili kako je ovo budućnost Football Managera, ali i samog nogometa, možda ste u krivu. Francuska nogometna federacija krajem 2018. je zabranila klubovima da dogovaraju partnerstva s eksternim strankama koja bi na neki način utjecala na izvedbu igrača i ekipe. Tvrtka zaslužna za aplikaciju United Managers tvrdi kako federacija nema pravo promijeniti pravila usred tekuće sezone, a ako im ovaj projekt propadne u Francuskoj, sreću će vjerojatno potražiti u nekoj drugoj zemlji.

(hcl.hr)