Lossless Scaling je alat koji se na Steamu distribuira već više od pet godina i u pravilu je do sada služio istoj namjeni kao DLSS, FSR i XeSS tehnike upscalinga igara kako bi se poboljšala njihova izvedba bez drastičnog gubitka kvalitete. Kako većina današnjih igara podržava DLSS ili FSR metode upscalinga, tako je Lossless Scaling morao napredovati da bi njegovo postojanje bilo smisleno, a napredovao je uvrštavanjem vlastite Frame Generation tehnike u najnovijoj verziji koja je dostupna svim kupcima alata.
Frame Generation je tehnika umetanja “umjetnih” frejmova u izvedbu igara, s idejom da se ta izvedba dodatno “zagladi”, tj. učini fluidnijom. I Nvidija i AMD imaju svoja Frame Gen rješenja, ali je Nvidijino rješenje zaključano za vlasnike RTX 40 serije grafičkih kartica, dok je AMD-ov Fluid Motion Frames dostupan tek od ovog proljeća i prema reakcijama korisnika donosi dosta vizualnih anomalija.
Čemu onda Lossless Scaling i njegova izvedba? Nekim trikom developer ovog alata uspio je replicirati AMD-ov FMF uz impresivniji rezultat bez toliko vizualnih smetnji. Alat tako ima dvije opcije Frame Generationa – jednu standardnu za moderne grafičke kartice te Performance opciju za nešto stariji hardver. U teoriji alat donosi Frame Generation tehniku u skoro sve PC igre, bez obzira na čemu ih igrali.
Naravno, postoje kvake. Lossless Scaling alat funkcionira jedino u Windowed i/ili Borderless Window načinu rada same igre. Dakako, učinkovitost se skalira – što bolji hardver, to veća učinkovitost zaglađivanja igre.
Osobno sam testirao alat na nekoliko igara i moram priznati da sam ostao ugodno iznenađen koliko dobro funkcionira. Prvo sam na laptopu s integriranom AMD Vega grafičkom testirao V Rising, The Witcher 3 i Resident Evil 2. U svim scenarijima framerate mi se povećao s 30-40 fps-a na 40-50. Nije neko strašno povećanje, ali je poanta u tome da se do njega može doći uz značajno manji kompromis u kvaliteti prikaza slike nego kad se uključi AMD FSR u performance modu.
Značajnija poboljšanja osjetio sam na glavnom PC-ju (RTX 4070) gdje je Lossless Scaling drastično poboljšao performanse u tradicionalno neoptimiziranim igrama kao što su Kingdom Come: Deliverance i Hellblade: Senua’s Sacrifice. Tamo gdje je framerate opadao ispod 60 fps-a, uz ovaj alat takva usporavanja više nisam vidio, a nisam primijetio ni značajniji lag u kontrolama ili vizualne anomalije.
Naravno, nativna implementacija Frame Generationa će uvijek imati prednost, no nju nemaju i neće ju imati starije igre, a upravo za takve ovaj alat dobro dođe.
hcl