Agencije
in

23 godine od Crash Bandicoota

Na današnji dan, prije 23 godine, PlayStation je dobio jednog od svojih najprepoznatljivijih likova u Crashu Bandicootu. Ali, nije se odmah zvao tako.

Sredinom devedesetih godina sve je više igara za arkadne mašine prelazilo u trodimenzionalno okružje. Tada još mladi razvojni studio Naughty Dog želio se ubaciti u tu tranziciju na 3D, a prva konzola tvrtke Sony bila je idealna za taj poduhvat. S time se poklopilo i to da originalni PlayStation nije imao maskotu, barem ne jednu koja ne bi uplašila publiku, poput Polygon Mana.

Naughty Dog je izvorno zamislio igru s vombatom i zvao ju jeWillie the Wombat. Krajem 1994. promijenili su glavnog lika u bandicoota, ali su ga do aprila 1996. godine još uvijek zvali Willie. No, lik je četiri mjeseca prije izlaska preimenovan u Crasha kako bi mu ime sugeriralo osnovnu mehaniku u igri – uništavanje kutija. Ostali prijedlozi za ime bili su Dash, Smash i Bash.

S budžetom od 1,7 miliona američkih dolara Naughty Dog je razvio platformer s 32 nivoa koji je bio upravo ono što je PlayStation konzola trebala. Crash je udarao drvene kutije i sakupljao jabuke, a pritom je izbjegavao čitav niz životinjskih protivnika. Bandicoot je svojim šarmom uspio pridobiti čak i japansku publiku, što nijednom drugom liku sa Zapada prije njega nije uspjelo na toliko uspješan način.

Iako igra nije bila hvaljena zbog svog dizajna, brzo je postala jedan od najprodavanijih naslova PlayStation konzole. Do kraja životnog ciklusa PS One konzole, Crash je prodao 6,8 miliona primjeraka. Nastavci su uslijedili već u dvije iduće godine, a zatim je pauza napravljena sa spin-off naslovima Crash Team Racing i Crash Bash.

Nakon toga, prava na Crash serijal prodana su Activisionu koji s njima nije napravio mnogo dobrih stvari. Ipak, iskupljenje je došlo 2017. godine kada je originalna Crash trilogija prerađena za današnje platforme. Od 2018. godine Crash Bandicoot N.Sane Trilogy dostupan je na svim značajnim platformama, a 2019. živnuo je i Crash Team Racing.